شیخ ابراهیم زکزاکی و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم با هم دیدار کردند

شیخ ابراهیم زکزاکی و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم با هم دیدار کردند
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 17:54

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در دیدار با آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در قم، درباره مسائل مهم جهان اسلام با یکدیگر گفتگو کردند.

العالم - ایران

شیخ زکزاکی در این دیدار از مجاهدت‌های آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تمجید کرد. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم هم شیخ زکزاکی را الگوی جهاد دانست.

در این دیدار که در فضایی همراه با تواضع و اخلاق کریمانه هر دو شخصیت دینی و انقلابی جهان اسلام همراه بود، یاد و خاطره علما و شهدای راه اسلام و شخصیت‌های موثر دینی در طول تاریخ به ویژه امام خمینی(ره) گرامی داشته شد.

دیدار شیخ زکزاکی با مدیر حوزه‌های علمیه

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و جمعی از علما و مدیران حوزه هم دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار ، رمز موفقیت جنبش اسلامی و تحولات فرهنگی نیجریه و آفریقا را الگوگرفتن از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی یک شیعه هم در نیجریه نبود و به برکت هدایت‌های امام‌خمینی(ره) و عنایات حضرت حجت(عج) امروز ملیون‌ها شیعه در آفریقا زندگی می‌کنند.

شیخ زکزاکی گفت: حدود ۴۰ سال قبل این افتخار را پیدا کردم تا در نخستین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کنم. امام‌خمینی(ره) یک قرآن به من هدیه دادند و گفتند بروید و با این قرآن مردم نیجریه را به اسلام دعوت کنید.

وی ادامه داد: امروز جلسات قرآن و اهل‌بیت(ع) با حضور هزاران نفر از مردم برگزار می‌شود و روز به روز به جمعیت دوستداران اهل‌بیت(ع) و شیعیان افزوده می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور هم در این دیدار از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شیخ زکزاکی برای گسترش فرهنگ و معارف اسلام ناب و گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی در نیجریه تقدیر کرد و با آرزوی سلامت و موفقیت برای او، اظهار امیدواری کرد که دولت نیجریه همکاری های لازم را انجام دهد و به ارواح شهدای اسلام، مقاومت اسلامی، غزه قهرمان و نیجریه به ویژه ارواح پاک فروزان و منسوبان شهید ایشان درود فرستاد.

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه روز دوشنبه هفته جاری به شهر مقدس قم سفر کرد و به زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) مشرف شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها