در گفتگو با العالم:

نخست وزیر یمن:حمله آمریکا و انگلستان به یمن با شکست مواجه خواهد شد

چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 18:51

نخست وزیر یمن با تاکید بر اینکه موضع کشورش در حمایت از مردم فلسطین موضعی قاطع مبتنی بر اصول انسانی و دینی است و تغییر نخواهد کرد، گفت: حمله آمریکا و انگلستان به کشورش هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و مانند همه حملات به یمن با شکست مواجه خواهد شد.

العالم _ یمن

عبدالعزیز بن حبتور در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: آن چه در فلسطین روی می دهد باعث برانگیخته شدن احساسات هر انسان دارای کرامت و شرافت است، به همین دلیل تصمیم یمن برای حمایت از مردم غزه، در چارچوب وظیفه انسانی، مذهبی و اخلاقی در قبال فلسطین قرار دارد و به همین دلیل مهم نیست که در این زمینه با بزرگترین یا کوچکترین کشور جهان رو در رو شویم.
بن حبتور ادامه داد: هر روز مردم غزه شهید و زخمی می شوند و بمب بر سرشان ریخته می شود، به همین دلیل حمایت از آنان برای ما یک وظیفه شرعی است که در برابر آن هر نوع ملاحظه کاری یا ائتلافهای سیاسی بی ارزش است.
وی تصریح کرد: آمریکا امروز در سراسر جهان عربده کشی می کند پس اگر بخواهیم از آن بترسیم که باید در خانه بنشینیم و هیچ اقدامی انجام ندهیم، لذا ما بر اساس دیدگاه محور مقاومت نسبت به جامعه اسلامی و جامعه بشری از غزه حمایت می کنیم.
بن حبتور افزود: آمار منتشره از سوی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که بیش از 90 درصد ظرفیت جذب بندر ام رشراش (ایلات) متوقف شده که این دستاوردی بزرگ برای مردم فلسطین و پیروزی عظیمی برای ما محسوب می شود.
وی آمریکا و انگلستان را متهم کرد که نه فقط دشمن یمن بلکه دشمن بشریت و هر کشوری هستند که می خواهد از شر استعمار رهایی یابد، به ویژه که این دو بودند که رژیم صهیونیستی را بنا نهاده و با همه امکانات از آن حمایت کردند.
بن حبتور گفت: آمریکا در ویتنام، کره شمالی، عراق و افغانستان با شکست مواجه شد و حتی ایران را از سال 1979 محاصره کرد اما شکست خورد، لذا با اتکا به مردم، تاریخ و آینده خود تاکید می کنیم که آمریکا در تمام نبردهایش شکست خورده و باز هم شکست خواهد خورد.
وی ادامه داد: ما همه احتمالات را در نظر می گیریم اما بدانید همه کشورهایی که برای اشغال بندر الحدیده تلاش کردند مانند انگلستان با شکست مواجه شدند.
بن حبتور گفت که دوران هیبت کاذب قدرت های به اصطلاح بزرگ به پایان رسیده است و کشورهای اشغال شده با قدرت اراده مردم و روشنفکران و فرهیختگان خود آزاد شده اند مانند مصر که انگلستان را بیرون کرد یا الجزایر که فرانسه را بیرون انداخت و لیبی که ایتالیا را اخراج کرد و حتی یمن که انگلستان را در سال1967 بیرون کرد.
وی تاکید کرد: تاریخ به ما آموخته که باید با توانمندی داخلی به طرف پیشرفت قدم برداریم لذا در سال 2015 توانمندی ما صفر بود اما به رغم آن با 17 کشور جنگیدیم درحالیکه فقط محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقاومت فلسطین، عراق، لبنان و سوریه حامی ما بودند.

بن حبتور درباره اینکه آمریکا، نام انصارالله یمن را در زمره گروه های تروریستی قرار داده است، گفت: آمریکا هر کسی را که با رژیم صهیونیستی دشمنی کند، تروریست می داند، مانند ایران، رهبران گروههای مقاومت فلسطین، نظام های سوریه و لبنان، و حتی لیبی، البته درست است که آمریکا بر حکام رژیم های عربی و غیرعربی سیطره دارد اما عملا در برابر مقاومت کاری از دستش برنمی آید.
وی رژیم صهیونیستی را ساختگی و موقت توصیف کرد که هیچ تاثیری بر مقاومت به ویژه مقاومت مردم یمن ندارد.
بن حبتور تصریح کرد: روابط ما با جنبش های مردمی آزادیخواه در سراسر جهان مستقل از هژمونی آمریکا و اروپاست و ما با ایران و محور مقاومت در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین روابطی مستحکم داریم و همانطور که در مقابل دشمن هشت سال مقاومت کردیم در برابر سیاست های استعماری نیز مقاومت خواهیم کرد.
نخست وزیر موقت یمن خاطرنشان کرد: یمن 8 سال با 17 کشور جنگید و حتی یک گلوله به طرف کشتیها شلیک نکرد اما امروز وقتی جنایت علیه مردم غزه را می بینیم و شاهدیم که بیش از 28 هزار فلسطیین اعم از مرد و زن و کودک به شهادت رسیده اند، به طور حتم واکنش نشان می دهیم و از خود می پرسیم آیا آنها انسان نیستند که آمریکا و اروپا آنان را به حساب نمی آورند.
بن حبتور ادامه داد: اینها برادران فلسطینی ما هستند لذا در کنار آنان با دشمن می جنگیم، ما منتظر کشورهای عربی و اسلامی بودیم که مدرنترین سلاح ها و بهترین ارتش را در اختیار دارند اما وقتی احساس کردیم آنها به مسئولیت خود در قبال مردم غزه عمل نمی کنند، خود برای یاری حق این مردم وارد عمل شدیم.
وی تاکید کرد: همواره به دشمن گفته ایم که اگر دست از تجاوز و محاصره غزه بردارید، ما نیز عملیاتهایمان را متوقف خواهیم کرد، این را آزادیخواهان دنیا فهمیدند که در آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و بقیه کشورهای غربی در حمایت از مردم فلسطین به خیابان می آیند.
بن حبتور خاطرنشان کرد: امروز شبکه های اجتماعی مملو از صداهای آزاددیخواهانه، شرافتمندانه و مردمی است که دروغ های غربی را افشا می کنند و باعث شدند دروغ پردازی های غرب درباره اخلاق مداری، آزادی، حقوق بشر، عدالت، برابری و انسانیت برملا شود.
وی ادامه داد: دشمن دیگر قادر به سرپوش گذاشتن بر جنایات پلیدش در کرانه باختری و نوار غزه نیست به این دلیل که هر روز صدها نفر جان خود را در غزه از دست می دهند در حالی که از حقوق کودکان دم می زند.
بن حبتور دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن را رد کرد و گفت که تحقق صلح در یمن نیازمند توافق یمن،عربستان سعودی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است، چرا که آنها برنامه ها و پروژه های خود را دارند و ما نیز باید کشورمان را بازسازی کنیم، درست است که آنها ده ها هزار نفر از مردم ما را به شهادت رساندند و همزمان باید مشکل اسرا را نیز حل کنیم اما نیاز عربستان سعودی به صلح بیشتر از ماست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها