در دیدار با نخست‌وزیر نیجر؛

رئیسی: وضعیت امروز غزه افشاکننده ماهیت اصلی کشورهای غربی است

رئیسی: وضعیت امروز غزه افشاکننده ماهیت اصلی کشورهای غربی است
پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 - 11:22

رئیس‌جمهور در دیدار نخست‌وزیر نیجر، گفت: وضعیت امروز غزه افشاکننده ماهیت اصلی کشورهای غربی است و نشان می‌دهد که جان انسان‌ها هیچ ارزشی برای آن‌ها ندارد و این شعارها را صرفا برای منافع خود به‌کار می‌برند.

العالم - ایران

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار «علی لامین زین» نخست‌وزیر نیجر،‌ روابط جمهوری اسلامی ایران با نیجر و عموم کشورهای آفریقایی را ورای روابط سیاسی و دیپلماتیک و مبتنی بر علائق قلبی میان ملت‌ها عنوان کرد و با تمجید از گام‌های بلند ملت نیجر در مسیر استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی، گفت:‌ قطعاً ملت مسلمان نیجر با چنین روحیه‌ای و با تکیه بر داشته‌های خود آینده‌ای بسیار روشن خواهند داشت.

رئیسی در ادامه با اشاره به کارنامه سیاه آمریکا و کشورهای غربی در غارت منابع و ثروت ملت‌ها در پوشش شعارهای حقوق بشری و ایجاد امنیت، گفت:‌ وضعیت امروز غزه و آنچه بر مردم مظلوم این منطقه می‌گذرد،‌ افشاکننده ماهیت اصلی این کشورهای مدعی است و نشان می‌دهد که جان انسان‌ها هیچ ارزشی برای آن‌ها ندارد و این شعارها را صرفا برای منافع خود به‌کار می‌برند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و نیجر وجود ندارد، بر آمادگی کشورمان برای تبادل ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه انرژی، صنعت و معدن و صدور خدمات فنی مهندسی تأکید کرد.

علی لامین زین نخست وزیر نیجر نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی «مبانی مشترک دینی»، «استقلال‌طلبی» و «حق‌خواهی» را از جمله نقاط اشتراک میان دو ملت ایران و نیجر بر شمرد و افزود: این اشتراکات موجب شده است که نیجر، جمهوری اسلامی ایران را دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکا برای خود در جهان بداند.

نخست‌وزیر نیجر در ادامه با تبیین وضعیت داخلی و روابط خارجی کشورش، بر علاقمندی نیجر برای توسعه و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها