اذعان مقام سابق پنتاگون به کشته شدن حداقل 400 آمریکایی در اوکراین

اذعان مقام سابق پنتاگون به کشته شدن حداقل 400 آمریکایی در اوکراین
پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 - 13:25

مشاور سابق پنتاگون داگلاس مک‌گرگور اعلام کرد که حداقل 400 آمریکایی در اوکراین کشته شدند و واشنگتن این اطلاعات را پنهان می‌کند.

العالم - آمریکا

«آمریکایی‌ها در حال سوءاستفاده از اوکراین در جنگ با روسیه هستند»؛ این را ژنرال بازنشسته آمریکایی که سابقه فعالیت به عنوان مشاور پنتاگون داشته، مطرح کرده است.

داگلاس مک‌گرگور یک پیامی توئیتری اعلام کرد که حداقل ۴۰۰ آمریکایی در جنگ اوکراین کشته شده‌اند.

وی در این پیام نوشت که «دوست ما (سناتور) لیندسی گراهام گفت که ما باید قدردان آمریکایی‌هایی که در اوکراین کشته شده‌اند، باشیم. این، دروغ است».

این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد که «ما می‌دانیم که دستکم ۴۰۰ آمریکایی (در جنگ اوکراین) کشته شده‌اند خواه به عنوان نیروهای پیمانکار یا در لباس ارتش».

مک‌گرگور دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را به پنهانکاری درباره تلفات آمریکایی‌ها در جنگ اوکراین متهم کرد و گفت که دولت بایدن «این واقعیت را نخواهد گفت و در رسانه‌ها (هم این موضوع) پخش نخواهد شد».

این مقام سابق پنتاگون معتقد است که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پس از پایان جنگ، «در یکی از عمارت‌هایش در قبرس، ایتالیا یا احتمالاً در فلوریدا زندگی خواهد کرد».

وی درباره جنگ اوکراین علیه روسیه افزود که «تمام این یک کلاهبرداری است و اوکراینی‌ها توسط ایالات متحده مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها