ادعای رسانه‌های اسرائیلی: حماس مذاکرات تبادل اسرا را تعلیق کرد

ادعای رسانه‌های اسرائیلی: حماس مذاکرات تبادل اسرا را تعلیق کرد
پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 - 14:31

تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که قطر به تل‌آویو اطلاع داده که حماس مذاکرات تبادل اسرا را تعلیق کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که قطر به تل‌آویو اطلاع داده است که جنبش حماس تصمیم به تعلیق مذاکرات درباره توافق تبادل اسرا گرفته است و تا زمانی که جنگ متوقف نشود و نظامیان اسرائیلی از غزه عقب نشینی نکنند، هیچ اسیری را آزاد نمی‌کند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع مطلع از جزئیات مذاکرات در دوحه بدون اشاره به نام وی، گزارش داد: «حماس به میانجیگران قطری گفته است که به عنوان مرحله نخست توافق تبادل اسرا، از اسرائیل می‌خواهد تمام نیروهای خود را از نوار غزه خارج و جنگ را متوقف کند».

بر اساس این گزارش، هنوز دوحه این خبر را تایید یا رد نکرده است، اما سخنگوی وزارت خارجه قطر ماجد الانصاری، در پیامی در شبکه «ایکس» نوشت که اگر اظهارات منسوب به نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو درباره تلاش‌های دوحه در روند مذاکرات تبادل اسرا صحت داشته باشد، وی «سد راه فرآیند میانجیگری شده و به آن لطمه زده است».

کانال ۱۲ اسرائیل در بخش خبری خود در روز سه‌شنبه سوم بهمن، صدای ضبط شده‌ای از جلسه ملاقات با خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی را پخش کرد که در آن بنیامین نتانیاهو قطر را «مسئله‌ساز» خوانده و نقش میانجیگرانه آن را سرزنش کرده بود.

الانصاری روز گذشته گفت که تلاش‌های میانجیگرانه دوحه میان فلسطینی‌ها و اسرائیل برای توقف جنگ و تبادل اسرا و تضمین ورود کمک‌ها و دارو به داخل نوار غزه همچنان ادامه دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها