دبیرکل نجباء: وارد فاز دوم رویارویی با آمریکا و «اسرائیل» شده‌ایم

دبیرکل نجباء: وارد فاز دوم رویارویی با آمریکا و «اسرائیل» شده‌ایم
پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 - 21:14

دبیرکل جنبش نجباء در پیامی با هشدار به مقامات عراقی در خصوص نقشه‌های آمریکا، گفت که مقاومت عراق وارد فاز دوم رویارویی با آمریکا و «اسرائیل» شده است.

العالم - عراق

شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجبای عراق امروز (5 بهمن) در پیامی با اعلام ورود مقاومت عراق به فاز دوم رویارویی با آمریکا و اسراییل، به مقامات عراقی در خصوص نقشه‌ها و برنامه‌های آمریکا هشدار داد.

این بیانیه پس از آن صادر می‌شود که وزارت خارجه عراق ساعتی پیش در بیانیه‌ای از توافق با دولت آمریکا برای خروج تدریجی نظامیان «ائتلاف بین‌المللی» از عراق خبر داد.

اکرم الکعبی در بیانیه خود با تبریک سالروز ولادت امام علی (ع) گفت: «در این مناسبت، تأکید می‌کنیم که مقاومت اسلامی در عملیات‌های خود با هدف حمایت از غزه و آزادسازی عراق، وارد مرحله دوم شده است که نویدبخش پیروزی و آغازگر مرحله شکست [دشمن] به‌شمار می‌رود».

او افزود: «اشغالگران آمریکایی جز زبان زور نمی‌فهمند، جز رنگ خون نمی‌بینند و جز صدای موشک نمی‌شنوند و مقاومت به فضل الهی دارای روحیه، ایمان و پایداری برای نیل به پیروزی در این جنگ است».

دبیرکل جنبش نجباء با اشاره به بیانیه وزارت خارجه عراق گفت: «اکنون که آمریکایی‌ها از برنامه زمان‌بندی خود برای عقب‌نشینی از عراق خبر داده‌اند، باید مراقب دسیسه‌بازی و پیشنهادات فریبنده آنان باشیم؛ به‌ویژه از این منظر که هدف قرار دادن رزمندگان شریف مقاومت را حق خود می‌دانند! این تله‌ای است که شرافتمندان نباید گرفتارش شوند».

الکعبی در پایان تأکید کرد: «استعمارگران در عراقِ عزیزِ ما بیگانه، غاصب و مهدورالدم به‌شمار می‌روند و رزمنده‌ی مقاومت، فرزند این وطن باقی می‌ماند و حق دفاع از کرامت و حاکمیت خود را دارد».

وزارت خارجه عراق امروز (۵ بهمن) با صدرو بیانیه‌ای از توافق با دولت آمریکا در پی مذاکرات شش ماهه با این کشور برای کاهش تدریجی نیروهای ائتلاف ضد داعش خبر داد و گفت که طبق این توافق مأموریت «مبارزه با داعش» که این ائتلاف برای خود تعریف کرده است، به پایان می‌رسد.

بیش از ۱۱ پایگاه نظامی آمریکا در شش استان این کشور وجود دارد که عبارتند از دو پایگاه در بغداد، یک پایگاه در موصل، سه پایگاه در منطقه کردستان، دو پایگاه در کرکوک، دو پایگاه در الانبار و یک پایگاه در تکریت است. همچنین بالغ بر ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی نیز در این پایگاهها مستقر هستند.

از زمان آغاز جنگ در غزه، پایگاههای آمریکا در عراق و منطقه به شکل روزانه هدف حملات راکتی و پهپادی مقاومت عراق قرار می‌گیرند.

پربیننده ترین خبرها