توقف خدمات رسانی شرکت‌های بیمه به کشتی‌های «اسرائیلی» و آمریکایی

توقف خدمات رسانی شرکت‌های بیمه به کشتی‌های «اسرائیلی» و آمریکایی
جمعه 6 بهمن 1402 - 17:55

روزنامه اقتصادی گلوبز رژیم صهیونیستی اعلام کرد شرکت‌های بیمه ارائه خدمات به کشتی‌های «اسرائیلی» و آمریکایی که قرار است از دریای سرخ عبور کنند را متوقف نموده و این در پی عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در پاسخ به تجاوز آمریکا به این کشور و حملات اشغالگران به نوار غزه اتفاق افتاده است.

العالم - فلسطین اشغالی

این روزنامه صهیونیستی این اقدام شرکت‌های بیمه را مهم و استثنایی توصیف نموده و تاکید کرد توقف خدمات بیمه‌ای هزینه کشتی‌های «اسرائیلی» را افزایش داده و آنها را مجبور به طی مسافت‌های بیشتر دریایی نموده که هزینه‌های بیشتری در پی خواهد داشت و در واقع آنها را در برابر دو گزینه قرار می‌دهد.

گلوبز ادامه داد گزینه اول دور زدن آفریقا از طریق دماغه امید نیک (جنوب غرب آفریقای جنوبی) است که این حداقل دو هفته مدت زمان سفر و هزینه‌های مرتبط با آن را افزایش می‌دهد. گزینه دوم استفاده از بنادر جایگزین در دریای مدیترانه، تخلیه بار در آنها و بارگیری مجدد در کشتی‌های «اسرائیل»ی است.

این روزنامه صهیونیستی اعلام کرد ارزیابی‌ها بیانگر آن است که عملیات‌های نیروهای مسلح یمن باعث افزایش هزینه‌های بیمه برای عبور از دریای سرخ از 0.01 درصد ارزش کالاهای موجود در کشتی در اوایل ماه دسامبر به 1 درصد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: اگر یک کشتی کانتینربر حاوی 12 هزار کانتینر 20 فوت باشد ارزش کالاهای آن حدود 100 میلیون دلار ارزیابی می‌شود و این به معنای افزایش یک میلیون دلاری هزینه بیمه کشتی در صورت عبور از دریای سرخ است.

صنعا تاکید دارد نیروهای مسلح یمن امنیت دریانوردی را به جز کشتی‌های آمریکایی و «اسرائیل»ی یا کشتی‌هایی که مقصد آنها بنادر فلسطین اشغالی است تامین خواهد کرد و این روند تا زمان توقف تجاوز به نوار غزه ادامه خواهد داشت و پس از اعلام تشکیل ائتلاف دریایی با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی نسبت به نظامی سازی دریای سرخ به واشنگتن هشدار داد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

پربیننده ترین خبرها