وزیر خارجه آذربایجان بازگشایی سفارت این کشور در ایران را مشروط کرد 

وزیر خارجه آذربایجان بازگشایی سفارت این کشور در ایران را مشروط کرد 
شنبه 7 بهمن 1402 - 17:37

 وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) اعلام کرد که سفارت این کشور در جمهوری اسلامی ایران تحت ۲ شرایط می‌تواند بازگشایی شود.

العالم - آسیا

به گزارش آذرنیوز، جیحون بایراموف، طی مصاحبه‌ای به خبرنگاران گفت که حمله سال گذشته ضربه‌ای بسیار بزرگ برای جمهوری آذربایجان بود. به اعتقاد وی"چنین رفتارهایی در روابط بین الملل غیرقابل قبول تلقی می‌شوند.

بایراموف دو شرط مذکور را تکمیل روند تحقیقات در مورد این حمله و همچنین ارائه تضمین در مورد امنیت کامل سفارتخانه جمهوری آذربایجان در تهران برشمرد.

وی از مقامات ایرانی خواست نسبت به تضمین امنیت کارکنان سفارت آذربایجان اطمینان حاصل شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته اواخر ماه ژانویه سفارت آذربایجان در ایران از سوی فردی مسلح مورد حمله قرار گرفت که در این حادثه یک نفر کشته و ۲ کارمند این سفارتخانه مجروح شدند.ساعاتی بعد از حادثه حسین امیرعبداللهیان ‌وزیر امور خارجه کشورمان در تماسی تلفنی با بایراموف، درباره حادثه گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان ‌ضمن تسلیت و اظهار تأسف در این رابطه که به کشته شدن یک دیپلمات و مجروح شدن ۲ نفر دیگر از کارکنان این سفارت منجر شد، با وزیر امور خارجه آذربایجان و خانواده این دیپلمات ابراز همدردی کرد.

وی ضمن محکوم کردن این حادثه با اشاره به سوء استفاده دشمنان ۲ کشور از حادثه یادشده، تأکید کرد که نباید اجازه دهیم این حادثه بر مناسبات ۲ کشور تأثیر منفی بگذارد.

پربیننده ترین خبرها