سوء استفاده رژیم اشغالگر از هولوکاست در دادگاه لاهه

سوء استفاده رژیم اشغالگر از هولوکاست در دادگاه لاهه
يکشنبه 8 بهمن 1402 - 17:40

سعدالله زارعی کارشناس روابط بین الملل گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل تلاش کرد از همزمانی جلسه دیوان بین المللی دادگستری با سالروز هولوکاست سوء استفاده کند اما ناکام ماند.

العالم -فلسطین اشغالی

زارعی در گفت و گو با برنامه صباح جدید شبکه العالم گفت: دادگاه بین‌المللی دادگستری همزمان با سالروز هولوکاست، جلسه خود را برای بررسی ادعای آفریقای جنوبی علیه رژیم اشغالگر اسرائیل که مرتکب نسل کشی شده است، برگزار کرد؛ دادگاه در روزی برگزار شد که صهیونیست‌ها به دنبال این بودند که آن را به عنوان روزی جهانی علیه هولوکاست در تقویم جهانی ثبت کنند.

زارعی افزود: صهیونیست‌ها سعی کردند از این همزمانی سوء استفاده کنند، اما جهان شاهد بیش از 110 روز هولوکاست واقعی اشغالگران در غزه است .

وی تاکید کرد: رای دیوان عدالت تحت تاثیر این بازی قرار نگرفته و به نفع فلسطینی ها صادر شده است، هرچند که این تصمیم بسیار کمتر از میزان جنایت رژیم اشغالگرعلیه فلسطینی هاست.

زارعی معتقد است علیرغم این، این تصمیم یک گام مهم و مثبت حقوقی به منظور اتخاذ تصمیمات آتی درباره اتفاقات غزه است.

دادگاه بین المللی دادگستری روز جمعه به رژیم اشغالگر اسرائیل دستور داد تا برای جلوگیری از نسل کشی در غزه و تحریک مستقیم به آن اقداماتی انجام دهد و همچنین درخواست اسرائیل برای رد شکایت آفریقای جنوبی را رد کرد.

بسیاری از کشورها از اقدامات دیوان بین المللی دادگستری در خصوص جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه استقبال کردند و از اسرائیل خواستند تا از اجرای این اقدامات اطمینان حاصل کند.

پربیننده ترین خبرها