رأی گیری در کنست رژیم صهیونیستی برای سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو

رأی گیری در کنست رژیم صهیونیستی برای سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو
دوشنبه 9 بهمن 1402 - 09:52

شورای عمومی کنست رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه طرح سلب اعتماد از کابینه بنیامین نتانیاهو را که توسط یاییر لاپید، رهبر گروه مخالفان ارائه شد، به رأی می‌گذارد.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی گفت: " حزب (اینجا آینده) پیشنهاد سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو را به رأی می گذارد."

فراکسیون " جبهه عربی برای تغییر" در کنست رژیم اشغالگر هم اعلام کرد که امروز دوشنبه پیشنهاد سلب اعتماد از کابینه را مطرح می کند؛ در این طرح بر ضرورت پایان حمله به غزه و امضای توافق مبادله اسرا و آغاز فرآیند سیاسی برای طرح سازش تأکید شده است.

در طرح پیشنهادی این فراکسیون آمده است: "کابینه جنگ با خود ویرانی و کشتار هزاران اسرائیلی و فلسطینی را به ارمغان آورده است و دولت هر گونه چشم انداز سیاسی برای توافق صلح را رد می کند چون خود، درگیر کشمکش بر سر بقای سیاسی خود است و آن را منوط به ادامه جنگ در غزه می بیند".

در این طرح تصریح شده است که کابینه نتانیاهو مانع امضای هر گونه توافقی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی در قالب طرح تبادل اسرا می شود زیرا بقای خود را در گرو ادامه جنگ می داند در حالی که این بقا به قیمت جان اسرا و " دو ملت " تمام می شود.

در این طرح همچنین تأکید شده است که برای آغاز فرآیند سیاسی و دستیابی به توافق "صلح عادلانه"، هیچ گزیری از پایان جنگ نیست.

فرآیند سلب اعتماد، مستلزم حداقل ۶۱ رأی موافق اعضای کنست است در حالی که ائتلاف دولتی نتانیاهو دارای اکثریت 64 کرسی داخل کنست است و این مسئله، تصویب این طرح را دشوار می کند.

پربیننده ترین خبرها