بلینکن: به هر تجاوزی علیه نیروهای خود پاسخ می‌دهیم

بلینکن: به هر تجاوزی علیه نیروهای خود پاسخ می‌دهیم
سه شنبه 10 بهمن 1402 - 01:21

وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه با بیان اینکه اوضاع در غرب آسیا بسیار متشنج است، گفت: «از سال ۱۹۶۷ تاکنون هیچ چیز خطرناک‌تر از صحنه کنونی ندیده‌ایم».

العالم-آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه تهدید کرد که در زمان و مکان مناسب، به حملات علیه نظامیان این کشور در منطقه غرب آسیا پاسخ می‌دهند.

بلینکن در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با ادعای اینکه آمریکا خواستار صلح پایدار در غرب آسیا است، گفت: «به کسانی که سعی در سود بردن از جنگ در خاورمیانه دارند، هشدار می‌دهیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی ضمن اشاره به گفتگوی خود با وزیر خارجه قطر درباره اقدامات برای آزادی اسرای صهیونیست و آتش‌بس گسترده در نوار غزه، اظهار داشت: «ما همچنان بر اهداف اصلی خود در منطقه متمرکز هستیم».

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه اوضاع در غرب آسیا بسیار متشنج است، توضیح داد: «از سال ۱۹۶۷ تاکنون هیچ چیز خطرناک‌تر از صحنه کنونی ندیده‌ایم. ما مصمم هستیم که هر کاری ممکن است انجام دهیم تا شاهد گسترش درگیری نباشیم».

بلینکن با بیان اینکه حضور نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه ربطی به غزه و درگیری در آنجا ندارد، مدعی شد: «پاسخ ما به حملات علیه نیروهایمان، در چند سطح خواهد بود».

در این نشست خبری همچنین دبیرکل ناتو ضمن متهم کردن ایران به بی‌ثبات کردن منطقه غرب آسیا، مدعی شد که تهران به دلیل حمایت از ارتش یمن که به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند، مسئول آن حملات است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها