شروط جهاد اسلامی برای توافق تبادل اسرا با رژیم اشغالگر

شروط جهاد اسلامی برای توافق تبادل اسرا با رژیم اشغالگر
سه شنبه 10 بهمن 1402 - 18:10

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در واکنش به سخنان اخیر نخست‌وزیر رژیم اسرائیل درباره تبادل اسرا، تاکید کرد که بدون اطمینان از آتش‌بس همه‌جانبه، خروج نظامیان اشغالگر، تضمین بازسازی و راه حل سیاسی روشن که حقوق مردم فلسطین را تضمین می کند، به هیچ توافقی نخواهیم رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز (سه شنبه)،در بیانیه‌ای مطبوعاتی در پاسخ به آنچه در رسانه‌ها مبنی بر ابتکارات دولت آمریکا در خصوص اسرا اشغالگران و آزادی آنها منتشر می شود، ما بر موضع قاطع خود تأکید می‌کنیم که بدون اطمینان از آتش‌بس همه‌جانبه، خروج نظامیان اشغالگر، تضمین بازسازی و راه حل سیاسی روشن که حقوق مردم فلسطین را تضمین می کند، به هیچ توافقی نخواهیم رسید.

زیاد النخاله این سخنان را پس از آن بیان کرده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل اخیرا گفت «توافق اسرای اسرائیلی در نوار غزه اجرا خواهد شد».

پایگاه «آکسیوس» نزدیک به منابع آمریکایی و اسرائیلی، چهارشنبه‌شب هفته گذشته، به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود میانجی‌های قطری به اسرائیل گفته‌اند حماس با «اصل از سرگیری مذاکرات» بر سر توافقی جدید جهت آزادسازی حدود ۳۶ اسیر از غزه در ازای چندین هفته آتش‌بس موافقت کرده‌ است.

پیش از این، «اسامه حمدان» از سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در مصاحبه با شبکه «الجزیره» در واکنش به اخبار منتشرشده در رسانه‌ها درباره جریان داشتن مذاکرات تبادل اسرا با تل‌آویو تاکید کرد: «ما به همه طرف‌های میانجی اعلام کرده‌ایم که اولویت ما توقف تجاوزها در غزه یک بار برای همیشه است».

منابع اسرائیلی، امروز، خبر دادند طرح جدیدی که قطر آن را به تل‌آویو منتقل کرده است، شامگاه امروز در کابینه جنگ اسرائیل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها