انتقاد تند تلویزیون عبری از شیخ الازهر؛

رویکرد آموزشی الازهر مصر، "اسرائیل‌ستیزی" است

رویکرد آموزشی الازهر مصر،
چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 12:22

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل به شدت از الازهر انتقاد کرده و گفته است که این موسسه دینی در مدارس خود مواضعی به‌شدت افراطی علیه این رژیم اتخاذ کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد موسسه دینی الازهر نظامی آموزشی با حدود ۲ میلیون دانشجو را اداره می‌کند که مواضعی افراطی علیه رژیم اشغالگر دارند.

این تلویزیون عبری همچنین "شیخ احمد الطیب" شیخ الازهر را به تماس با جنبش مقاومت فلسطین(‌حماس) متهم کرده است.

این گزارش افزود که محتوای برنامه‌های درسی الازهر مقاومت در برابر اسرائیل و محکومیت سیاست‌های این رژیم علیه فلسطینیان و قدس را تبلیغ می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: "با گذشت زمان، جنگ غزه به آزمونی اساسی برای ماهیت روابط اسرائیل و مصر تبدیل شده است که از زمان امضای توافقنامه صلح در سال 1979 شاهد نوسانات بسیاری بوده است. روابط طرفین اکنون در مرحله تنش قرار دارد و حتی به پایین‌ترین سطح خود در دو دهه اخیر رسیده‌ است، اما کافی است به کتاب‌های مؤسسات الازهر مصر نگاهی بیندازید تا متوجه وضعیت انفجاری علیه یهودیان شوید. "

کانال 12 اسرائیل افزود: بر اساس یافته‌های موسسه تحقیقات و سیاست بین‌المللی IMPACT-SE در لندن، (نزدیک به اسرائیل)، الازهر در کتاب‌های خود قرارداد صلح اسرائیل و مصر را نادیده گرفته است و اسرائیل را به این اسم معرفی نمی‌کند بلکه از آن به عنوان "رژیم صهیونیستی" یاد می‌کند.

این گزارش در ادامه به شخصیت احمد الطیب، شیخ الازهر اشاره و تصریح کرد که شیخ الطبیب جریان تندرو علیه رژیم صهیونیستی را رهبری و همواره مواضعی در محکومیت اشغالگری اسرائیل اتخاذ می‌کند. او دائما این پیام را تکرار می‌کند که "هر اشغالگری دیر یا زود از بین خواهد رفت" و رژیم اشغالگر اسرائیل موقتی و محکوم به انقراض است.

پربیننده ترین خبرها