کنعانی تهدیدات آمریکا برای ازسرگیری تحریم‌ها علیه ونزوئلا را محکوم کرد

کنعانی تهدیدات آمریکا برای ازسرگیری تحریم‌ها علیه ونزوئلا را محکوم کرد
پنج‌شنبه 12 بهمن 1402 - 10:44

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز تهدیدات آمریکا برای ازسرگیری تحریم‌ها علیه ونزوئلا را محکوم کرد.

العالم - ایران

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) ۱۲ بهمن ماه تهدیدات آمریکا برای ازسرگیری تحریم‌ها علیه جمهوری بولیواری ونزوئلا را محکوم کرد.

آمریکا روز سه‌شنبه دهم بهمن ماه اعلام کرد قصد دارد با عقب‌نشینی از تصمیم قبلی خود، اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا از جمله تحریم‌های نفتی را از سر بگیرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بهانه این تصمیم را اقدام دادگاه عالی ونزوئلا در رد صلاحیت یکی از معارضان غربگرای این کشور برای نامزدی ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران توسل به این قبیل اقدامات را به منزله مداخله مستقیم در امور داخلی کشورها و نقض منشور ملل متحد خواند و گفت که تداوم آن، بر اراده و همکاری کشورهای مستقل برای مقاومت در برابر اینگونه سیاست‌های مداخله جویانه خواهد افزود.

کنعانی تأکید کرد: استفاده آمریکا از ابزار تحریم‌ها به عنوان یک سلاح علیه سایر کشورها، مغایر با حقوق دولت‌ها و ملت‌ها، حقوق بشر و موازین حقوق بین‌الملل است.

دولت «جو بایدن»، رئیس‌ جمهور کنونی آمریکا حدود سه ماه پیش اکثر تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا را رفع کرده بود. آمریکا به دولت «نیکلاس مادورو» هشدار داده در صورتی که ممنوعیت‌ها برای نامزدهای معارض را رفع نکند، سایر تحریم‌ها را نیز باز می‌گرداند.

پربیننده ترین خبرها