انگلیس: ممکن است بعد از آتش‌بس در غزه کشور فلسطین را به رسمیت بشناسیم

انگلیس: ممکن است بعد از آتش‌بس در غزه کشور فلسطین را به رسمیت بشناسیم
جمعه 13 بهمن 1402 - 03:45

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد کشورش ممکن است کشور فلسطین را بعد از آتش‌بس در غزه به رسمیت بشناسد.

العالم-اروپا

وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه گفت کشورش ممکن است بعد از آتش‌بس در غزه کشور فلسطین را رسماً به رسمیت بشناسد و منتظر نتیجه مذاکرات چند ساله بین اسرائیل و فلسطینی‌ها نماند.

او گفت چنانچه حماس در غزه در قدرت باشد به رسمیت شناختن کشور فلسطین اتفاق نخواهد افتاد. کامرون همچنین گفت که این اتفاق ممکن است حین ادامه مذاکرات بین سران اسرائیل و فلسطین رخ دهد.

وزیر خارجه انگلیس گفت: «به رسمیت شناختن فلسطین نمی‌تواند در آغاز این روند اتفاق بیفتد اما نیازی هم نیست در پایان آن رخ دهد

وی گفت: «کاری که لازم است انجام دهیم این است که برای فلسطینی‌ها افقی به سوی یک آینده بهتر، آینده‌ای که بتوانند کشوری برای خودشان داشته باشند، بگشاییم

اظهارات کامرون در شرایطی مطرح شده که رسانه‌های اسرائیل اخیرا خبر دادند تل‌آویو در نظر دارد «تونی بلر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس را به عنوان میانجی برای متقاعد کردن غرب به پذیرش آوارگان غزه پس از پایان جنگ تعیین کند.

این خبر با واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین هم مواجه شد و هشدار داد که «تونی بلر در حال تکمیل اعلامیه بالفور است».

بیانیه بالفور، نامه‌‌ای بود که ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی توسط آرتور جیمز بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به «والتر روتشیلد» سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام نوشته شد و در آن بر «موضع مثبت» لندن برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» تاکید شد.

پربیننده ترین خبرها