بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه

بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه
جمعه 13 بهمن 1402 - 14:41

رئیس جمهور در دومین روز سفر استانی هرمزگان امروز (جمعه) با حضور در منطقه یکم دریایی صاحب الزمان (عج) از نمایشگاه تازه‌ترین دستاوردها و توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس دیدن کرد.

العالم - ایران

آیت الله سید ابراهیم رییسی در این نمایشگاه از تازه‌ترین دستاوردها و توانمندی‌های فناورانه و دانش‌بنیان نیروی دریای سپاه از جمله شناورهای تُندرو و موشک‌انداز نسل جدید نیروی دریایی سپاه، موشک‌های دریایی با بُردهای بیش از ۷۵۰ کیلومتر، پهپادهای دریایی بُرد بلند موشک‌انداز، بُمب‌افکن، شناسایی و انهدامی، سامانه‌های راداری و جنگ الکترونیک و زیر سطحی‌های هوشمند و مدیریت‌پذیر از راه دور دیدن کرد.

وی همچنین از شناور پیشرفته و کامل ایرانی شهید سلیمانی و شناور شهید ابومهدی المهندس که به تازگی به نیروی دریایی سپاه پیوسته است، نیز بازدید کرد.

رییس جمهور در جریان بازدید از نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران در سخنان کوتاهی با بیان اینکه پیام این نمایشگاه برای مردم عزیز ما، «ما می‌توانیم» و برای دشمن این است که «شما هرگز نخواهید توانست»، تصریح کرد: آنچه ما در این سال‌ها از دشمن دیدیم این است که هر کاری علیه کشور ما از دست آن‌ها بربیاید، انجام می‌دهند.

آیت الله رییسی افزود: امروز دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد، چون می‌داند که نیروهای ما، قدرتمند و توانمند هستند. امروز توانایی نظامی، علمی و فناوری برای کشور ایجاد شده است.

آیت الله رییسی، رییس جمهور کشورمان به همراه تعدادی از اعضای کابینه خود روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه در دور دوم سفرهای استانی وارد استان هرمزگان شد.

افتتاح چندین طرح و پروژه مهم و دیدار با مردم استان هرمزگان از جمله برنامه های دومین سفر استانی رییس جمهور به دروازه پیشرفت ایران است.

وزیران کشور، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علوم، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در این سفر ۲ روزه، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور به همراه هیات دولت امروز و فردا برای بهره‌برداری از یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش ۱۰۵ همت (یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال) میهمان مردم خونگرم و ولایتمدار هرمزگان است.

افتتاح ۲ بیمارستان و تعدادی طرح بهداشتی و درمانی، تکمیل برخی پروژه های ریلی نیمه تمام، تامین تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاههای استان، تکمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی ایثارگران، تکمیل، بازسازی و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، اجرای طرح‌های کشاورزی، تکمیل و تجهیز مجتمع های فرهنگی و تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی بندرعباس از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان است.

استان هرمزگان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۷۱ هزار کیلومتر مربع مساحت و با سواحل طولانی و ۱۴ جزیره ایرانی بزرگ و کوچک در پهنه گسترده آب های خلیج فارس و دریای عمان در حدود چهار درصد مساحت و ۱.۸ درصد جمعیت کشور را در بر گرفته است و از آن به عنوان پایتخت اقتصادی و دروازه پیشرفت ایران یاد می‌شود.

پربیننده ترین خبرها