گفتگوی سخنگوی جهاد اسلامی با العالم در باره روند مذاکرات آتش بس/ انعطاف گروه های مقاومت و لجاجت نتانیاهو +فیلم

شنبه 14 بهمن 1402 - 12:44

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره روند مذاکرات آتش بس گفت: گروه های مقاومت انعطاف بسیاری از خود نشان داده اند اما لجاجت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و چند دستگی در فضای تصمیم گیری این رژیم، مانع ایجاد کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

محمد الحاج موسی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت وگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم اظهار داشت: تا وقتی که درباره نکات اساسی توافق صورت نگیرد نمی توان درباره هیچ نوع معامله ای نظر داد.

محمد الحاج گفت: ما به عنوان گروه های مقاومت فلسطین انعطاف بسیاری را در برخورد با میانجی گران نشان دادیم چون می خواستیم فشار را از روی دوش ملت خود برداریم و به این نسل کشی پایان دهیم اما نتانیاهو پیوسته سقف مطالبات خود را بالا می برد. همچنین در داخل رژیم صهیونیستی هم توافقی درباره هدف مشترک وجود ندارد و همین موضوع باعث ادامه جنگ شده است.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: گروه های مقاومت به دنبال آتش بس هستند اما از خون ملت خود نمی گذرند.

محمد الحاج موسی گفت: وقتی که برادران مصری طرح پیشنهادی خود را به ما ارائه کردند، همه گروه های مقاومت به اتفاق پاسخ مشترکی دادند و از آن لحظه بر شروط آتش بس و عقب نشینی نظامیان صهیونیستی و آزادی همه اسرا و تضمین برای بازسازی غزه پافشاری کردیم.

وی با بیان این که هیچ اتفاقی در زمینه تحقق این شروط نیفتاده است، افزود: به برادران قطری و مصری گفتیم که این رژیم صهیونیستی است که مانع تراشی می کند و درباره ما بعد غزه و ما بعد جنگ و اداره غزه اظهار نظر می کند و اینها ادعای پوچی بیش نیستند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی پیروز نشده است و مقاومت همچنان کنترل را به دست دارد و گواه این ادعا، موشک هایی هستند که شلیک می شوند و نیز ادامه درگیری در مناطقی است که نظامیان صهیونیست در آنجا نفوذ کرده اند.

سخنگوی جهاد اسلامی در پایان گفت: شرایط میدانی نقاط قوتی را در اختیار ما قرار می دهد که می توانیم بر اساس آن، شروط خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کنیم. علاوه بر این، وجود اسرای رژیم نظامی دشمن، برگ برنده مهمی در دست ماست.

پربیننده ترین خبرها