تمرین ارتش یمن برای تصرف شهرک‌های اسرائیلی+فیلم و عکس

شنبه 14 بهمن 1402 - 21:58

نیروهای مسلح یمن در رزمایشی، تصرف شهرک های اسرائیلی، به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست و انهدام تجهیزات آنان را تمرین و شبیه‌سازی کردند.

العالم ـ یمن

نیروهای مسلح یمن امروز (شنبه) با برگزاری رزمایش نظامی جهت آمادگی برای جنگ موسوم به «فتح موعود و جهاد مقدس» نبرد با نیروهای صهیونیستی را تمرین کردند. این مانور، توسط نیروهای ذخیره یمن برگزار شد.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گزارش داد، این مانور با حملات توپخانه‌ای و راکتی به مواضع فرضی دشمن آغاز شد و پس از آن، عملیات یورش به شهرکهای اسرائیلی از سه مسیر، صورت گرفت.

نیروهای یمن، همچنین عملیات طراحی کمین برای خودروها و فرماندهان ارتش صهیونیستی و به اسارت گرفتن آنان را شبیه‌سازی کردند. در این رزمایش، علی الموشکی معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن بر «آمادگی نیروهای ذخیره» تأکید کرد.

الموشکی همچنین گفت که «نیروهای مسلح ر نهایت آمادگی قرار دارند تا دستورات رهبر انقلاب [یمن] را برای کمک به ملت غزه، اجرایی کند. حمایت ما از غزه، به خاطر وظیفه دینی، اخلاقی و ارزشی است».

نیروی هوایی یمن تاکنون در حمایت از مردم فلسطین چند بار موشک‌های سنگین و پهپادهای دوربرد به سمت جنوب اراضی اشغالی فلسطین شلیک کرده است.

نیروی دریایی یمن نیز به دنبال تشدید حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی بوده، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده است.

نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند که تا زمان تداوم حملات به نوار غزه و جلوگیری از ورود غذا و دارو به این منطقه به عملیات‌های خود علیه اهداف اسرائیلی ادامه خواهند داد.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه روز جمعه در بیانیه‌ای از حمله به بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد و گفت: نیروی هوایی یمن با چند موشک بالستیک اهداف مشخصی را در بندر ایلات هدف قرار داده است.

یحیی سریع در ادامه تاکید کرد که یمن در پاسخ به خواسته مردم این کشور و امت عربی و اسلامی، عمل به وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال مردم فلسطین را ادامه خواهد داد.

سریع در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح یمن در انجام عملیات‌های بیشتر علیه دشمن صهیونیستی در خشکی و دریا تا زمان توقف تجاوزات و رفع محاصره نوار غزه تردید نخواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها