گزارش العالم از یورش نظامیان اشغالگر به خانه‌های فلسطینیان کرانه باختری

شنبه 14 بهمن 1402 - 23:01

روستای حوسان در غرب بیت لحم در کرانه باختری فلسطین بیش از صد روز است که تحت حمله ارتش اشغالگر قرار گرفته و بدنبال این حملات جوانان فلسطینی به مقابله با نظامیان صهیونیست برآمده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین، پس از محاصره روستای حوسان در غرب بیت لحم از سوی نظامیان صهیونیست، آنها با بستن راه‌ها و منع آمد و شد، مانع تردد شهروندان شده و روستا را به یک زندان بزرگ برای حدود نه هزار فلسطینی تبدیل کرده اند.

در همین زمینه جمال سباتین، رئیس شورای روستای حوسان به خبرنگار العالم گفت: «ساعت 4:30 بامداد ارتش اشغالگر با حدود 40 نظامی صهیونیست وارد خانه ما شد، نظامیان صهیونیست در اصلی خانه را شکستند و از من و پسرم داخل اتاق نشیمن بازجویی و پس از آن عقب نشینی کردند.»

به گزارش خبرنگار العالم، نظامیان پس از 7 اکتبر (15 مهر ماه و آغاز عملیات طوفان الاقصی) در سراسر کرانه باختری با یورش گسترده و وحشیانه بدون توجه به حریم خصوصی فلسطینیان به ویژه در ساعات شب وارد خانه‌های شهروندان می‌شوند، وسایل مردم را تخریب و به اعضای خانواده حمله می‌کنند.

قابل ذکر است که روستای حوسان با یک جاده کنارگذر و یک شهرک در محاصره اشغالگران قرار دارد و مناطقی از اراضی آن هم مصادره شده است.

پربیننده ترین خبرها