رئیس پیشین موساد: اسرائیل باید هزینه سنگینی برای بازگرداندن اسرا بپردازد

رئیس پیشین موساد: اسرائیل باید هزینه سنگینی برای بازگرداندن اسرا بپردازد
يکشنبه 15 بهمن 1402 - 12:30

یوسی کوهین، رئیس پیشین سرویس جاسوسی موساد گفت: اسرائیل پس از جنگ ، برای سروسامان دادن به وضعیت خود به 5 سال زمان نیاز دارد و برای بازگرداندن اسرای خود از نوار غزه باید هزینه ای سنگین بپردازد.

العالم - فلسطین اشغالی

کوهن در گفت‌وگو با کانال اسرائیلی "کان" تاکید کرد: معامله اسرا «بهایی گزاف خواهد داشت» و «شکی نیست که برای دستیابی به یک معامله خوب و درست، به گونه‌ای که به سختی می توان گفت که معامله خوب به چه معناست، هزینه گزافی باید پرداخت، زیرا همانطور که روشن است دست ما از 7 اکتبر بسیار خالی بوده و اکنون در حال حل مشکلات هستیم.

وی گفت: «توافق صحیح باید به تصویب کابینه جنگ و شاید کل کابینه اسرائیل برسد و هزینه های بسیار گزاف برای اسرائیل دربردارد.

کوهن معتقد است "معامله باید تنها در یک مرحله باشد که طی آن همه اسرا آزاد شوند."

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت جنگ در جبهه شمالی، گفت: به نظر من روزی در شمال به جنگ نیاز داریم، اما نه الان و دلیلش این است که به نظر من مدت زمان جنگ درجنوب مشخص نیست و هیچ کس نمی تواند بگوید که آیا جنگ متوقف می شود و یا اینکه زمان پایان آن چه وقت خواهد بود؟.

کوهن در مورد مرحله بعد از جنگ نیز گفت : روزهای پس از جنگ روشن و خوشایند نیست" و "هیچ کدام از جمعیت کنونی، غزه را ترک نکرده اند، زیرا هنوز دو میلیون نفر در باریکه غزه هستند."

فشار خانواده‌های اسرا بر کابینه نتانیاهو با هدف سوق دادن آن به سمت عقد توافقی جدید برای مبادله اسرا با مقاومت فلسطین است زیرا بیم آن می رود که آنان درحملات اسرائیل به نوار غزه کشته شوند.

پربیننده ترین خبرها