بورل: قطع کمک‌های مالی آنروا جان صدها هزار فلسطینی را تهدید می کند

بورل: قطع کمک‌های مالی آنروا جان صدها هزار فلسطینی را تهدید می کند
دوشنبه 16 بهمن 1402 - 03:40

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که قطع کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اقدامی خطرناک است که جان صدها هزار نفر را تهدید می‌کند.

العالم-اروپا

بورل یکشنبه در یادداشتی در تارنمای سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: قطع کمک مالی به آنروا اقدامی نامتناسب و خطرناک است. اشتباهات افراد نباید منجر به مجازات جمعی تمام مردم شود.

وی افزود: یقین دارم که سازمان ملل پس از اتهامات اسرائیل علیه آنروا اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد و این نهاد به عنوان شریان حیاتی میلیون‌ها فلسطینی به کار خود ادامه خواهد داد.

بورل با بیان اینکه نه کمیسیون اروپا و نه آلمان و فرانسه هیچ کدام کمک‌های خود را به آنروا قطع نکرده‌اند، هشدار داد: جان صدها هزار فلسطینی در معرض خطر قرار داد.

یک مقام ارشد سازمان ملل اخیرا اعلام کرد که مقامات صهیونیستی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آنروا در حملات ۷ اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده‌اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی به تبعیت از آمریکا، کمک‌های خود به آنروا را به عنوان یکی از آژانس‌های مهم و حیاتی در کمک رسانی به مردم غزه قطع یا به حالت تعلیق در آورده اند. میزان کمک‌های تعلیق شده این کشورها به آنروا بالغ بر ۴۴۰ میلیون دلار است.

آنروا هشدار داده است که اگر تعلیق کمک‌های مالی ادامه پیدا کند ممکن است که فعالیت‌هایش تا پایان ماه فوریه متوقف شود.

آنروا در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد و در آن ۳۰ هزار فلسطینی در بخش‌های بشردوستانه و غیرنظامی برای کمک به ۵.۹ میلیون فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری و کشورهای عربی فعالیت می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها