گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و انگلیس درباره حملات به یمن

گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و انگلیس درباره حملات به یمن
دوشنبه 16 بهمن 1402 - 10:15

وزیران خارجه آمریکا و انگلیس در تماس تلفنی، درباره حملات مشترک به یمن و آزادی اسرای صهیونیست از غزه صحبت کردند.

العالم - آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد دوشنبه تلفنی با «دیوید کامرون» همتای انگلیسی خود گفتگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای با اعلام این خبر، گفت که بلینکن و کامرون «درباره اقدامات برای واکنش نشان‌دادن به حوثی‌ها به‌دلیل حملات غیرقانونی آنها در دریای سرخ» گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است که تلاش‌ها برای آزادی همه اسرای صهیونیست در دست حماس و دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه از دیگر موضوعات گفتگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و انگلیس بود.

به گزارش فارس، رسانه‌های یمنی بامداد امروز گزارش دادند که جنگنده‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس بار دیگر حملات تجاوزکارانه‌ای را به خاک یمن انجام دادند.

«محمد البخیتی» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت انصارالله نیز در واکنش به تجاوز نظامی مجدد آمریکا و انگلیس به یمن گفت که این حملات بی‌نتیجه است.

پیشتر نیز سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرده بود این حملات، یمن را از مواضع اخلاقی، دینی و انسانی این کشور در حمایت از مردم فلسطین منصرف نخواهد کرد و بی‌پاسخ نخواهد ماند.

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند. آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها