شهرک نشینان مانع عبور ارسال کمک های غزه از گذرگاه کرم ابوسالم

شهرک نشینان مانع عبور ارسال کمک های غزه از گذرگاه کرم ابوسالم
سه شنبه 17 بهمن 1402 - 20:00

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد به دلیل تظاهرات شهرک نشینان و ممانعت از رسیدن کمک ها به غزه، 132 کامیون کمک های بشردوستانه همچنان در گذرگاه کرم بو سالم در مرز غزه و «اسرائیل» مانده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش این شبکه تلویزیونی، 70 کامیون پیش از شروع تظاهرات شهرک نشینان افراطی که بیشتر آنها از ساکنان شهرک های کرانه باختری از جمله اعضای سازمان تروریستی "جوانان تپه" آمده بودند، از این گذرگاه وارد غزه شدند.

به گزارش پایگاه العربی الجدید ، شهرک نشینان روز سه شنبه تلاش کردند به کامیون های مصری در گذرگاه کرم ابوسالم حمله کنند. ویدئویی منتشر شده است که شهرک نشینان افراطی را در مسیر کامیون ها نشان می دهد.

شهرک نشینان از هفته ها پیش در مقابل گذرگاه تظاهرات کرده اند تا از ورود کمک های بشردوستانه به نوارغزه محاصره شده جلوگیری کنند.

کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل 15 دسامبر، به دلیل آنچه که به عنوان «ازدحام شدید» در گذرگاه رفح بین مصر و نوار غزه یاد کرد، به طور موقت اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را از طریق گذرگاه کرم ابوسالم داده است.

رادیو و تلویزیون اسرائیل اواخر ژانویه اعلام کرد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پیامی به «اسرائیل» داده مبنی بر اینکه «گذرگاه کرم ابوسالم باید طبق روال عادی کار کند» و کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ مانعی وارد غزه شود.

این کانال تاکید کرد در پی تظاهرات شهرک نشینان در مقابل گذرگاه، هیچ کامیون حامل کمک های بشردوستانه آن روز وارد غزه نشده.

به گزارش این شبکه، در روزهای گذشته روزانه بین 70 تا 100 کامیون کمک رسانی به نوار غزه وارد می شدند.

این کانال به نقل از یک منبع آمریکایی که نامش فاش نشده ، گفت : واشنگتن پیامی با مضمون اینکه "گذرگاه باید باز بماند " به «اسرائیل» ارسال کرده است.

پربیننده ترین خبرها