« نواف سلام » قاضی لبنانی رئیس دیوان بین المللی دادگستری شد

« نواف سلام » قاضی لبنانی رئیس دیوان بین المللی دادگستری شد
چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 11:17

اعضای دیوان بین المللی دادگستری ( دادگاه لاهه) « نواف سلام» قاضی لبنانی را برای یک دوره سه ساله به عنوان رئیس این دیوان انتخاب کردند.

العالم - اروپا

صفحه رسمی دیوان بین المللی دادگستری در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت:‌ همتایان « نواف سلام» در دیوان بین المللی دادگستری او را به عنوان رئیس انتخاب کردند.

این قاضی لبنانی از فوریه ۲۰۱۸ به دیوان بین المللی دادگستری پیوسته است.

در عین حال، سلام در صفحه شبکه اجتماعی ایکس خود نوشت: انتخاب من به عنوان رئیس دیوان بین المللی دادگستری یک مسئولیت بزرگ در تحقق عدالت بین المللی و حفظ حقوق بین الملل است.

در این پیوند، خبرگزاری لبنان نیز گزارش داد که «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور این کشور با قاضی نواف سلام تماس تلفنی برقرار کرد و انتخاب وی را به عنوان رئیس دیوان بین المللی دادگستری در لاهه تبریک گفت.

«تمام سلام» نخست وزیر سابق لبنان نیز در این باره گفته است که انتخاب قاضی نواف سلام به ریاست دیوان بین المللی دادگستری در لاهه مایه مباهات و افتخار همه لبنانی ها است و از خداوند برای او در انجام وظایف و مسئولیت هایش موفقیت آرزومندم.

به گزارش ایرنا، دیوان بین المللی دادگستری در روزهای ۱۱ و ۱۲ ژانویه در لاهه دو جلسه علنی را به عنوان بخشی از آغاز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل به اتهام ارتکاب «جنایت نسل کشی علیه ساکنان نوار غزه برگزار کرد.

در ماه گذشته، دادگاه بین‌المللی دادگستری، رژیم اسرائیل را در حمله وحشیانه به مردم غزه محکوم کرد که اقداماتی برای جلوگیری از نسل‌کشی علیه فلسطینیان و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه انجام دهد، اما این تصمیم توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه را شامل نشد.

این قاضی لبنانی با انتخابش به سمت رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری، اکنون ریاست پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی فلسطینیان ساکن غزه توسط رژیم اسرائیل را بر عهده خواهد داشت.

پیش از این « جوآن داناهیو » از آمریکا ریاست دیوان بین المللی دادگستری را برعهده داشت.

وی از سال ۲۰۲۱ به عنوان رئیس دیوان بین المللی دادگستری انتخاب شده بود.

پربیننده ترین خبرها