کشته شدن 8 نفر در انفجاری در جنوب غرب پاکستان

کشته شدن 8 نفر در انفجاری در جنوب غرب پاکستان
چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 12:56

یک روز مانده به انتخابات سراسری در پاکستان، رسانه‌های این کشور از وقوع انفجار در محل دفتر یکی از نامزدهای انتخاباتی در منطقه بلوچستان پاکستان خبر دادند.

العالم - آسیا

مقام‌های پاکستانی اعلام کردند امروز چهارشنبه دستکم هشت نفر در پی انفجار خارج از دفتر یک حزب سیاسی در منطقه بلوچستان پاکستان کشته و چند نفر زخمی شدند.

به گزارش رویترز به نقل از مقام‌های محلی، این انفجار در دفتر نامزد منطقه نوکندی ناحیه پشین در ایالت بلوچستان رخ داد. دستیار کمیسر پشین تعداد کشته‌شدگان را تایید کرد و گفت نیروهای امنیتی منطقه را محصور کرده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد این انفجار به دلیل حمله انتحاری بوده و تصاویر زیر را از محل وقوع حادثه منتشر کرد.

یب

این انفجار یک روز قبل از انتخابات سراسری در پاکستان رخ داده که ۱۲۸ میلیون نفر از جمعیت ۲۴۱ نفری این کشور واجد شرایط رای دادن در آن هستند.

ارتش پاکستان سه‌شنبه از شروع استقرار نیروهای مسلح در سراسر این کشور برای حفظ امنیت حین برگزاری انتخابات پنجشنبه خبر داد.

صندوق‌های رای‌گیری معمولاً از ساعت نه صبح تا پنج بعداظهر (هفت و نیم صبح تا سه و نیم به وقت تهران) باز می‌شوند، اما مهلت رای‌گیری در شرایط استثنایی احتمال تمدید دارد.

این انتخابات به طور گسترده رصد می‌شود و نتیجه آن تشکیل دولت جدید برای هدایتِ این کشور جنوب آسیا در پنج سال آینده است که در حال حاضر دولت موقت دارد و با چالش‌های متعددی مواجه است.

به گزارش فارس،‌ تتش‌های سیاسی در روزهای اخیر در پاکستان به دلیل رسیدگی به پرونده‌های متعدد علیه نخست‌وزیر سابق عمران خان بالا بوده است. در بحبوحه تشدید تنش‌ها در آستانه انتخابات پاکستان و صدور احکام حبس‌های طولانی علیه نخست‌وزیر پیشین، چهارشنبه ۱۱ بهمن نامزد انتخاباتی حزب عمران خان (حزب تحریک انصاف پاکستان) از حوزه انتخابیه مجمع ملی «باجائو» ریحان زیب خان توسط افراد ناشناس ترور شد.

پربیننده ترین خبرها