تهدید رژیم صهیونیستی به حماس برای عقب نشینی از شروط آتش بس

تهدید رژیم صهیونیستی به حماس برای عقب نشینی از شروط آتش بس
چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 15:10

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که قطر به حماس بسته تشویقی در ازای عقب‌نشینی از درخواست خود برای خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه ارائه کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، تلویزیون "اسکای نیوز" به نقل از منابعی اعلام کرد میانجیگر قطری به جنبش حماس پیشنهاد داده است درخواست خود برای آتش‌بس و خروج نیروهای اسرائیلی را پس بگیرد و فرمول "تلاش برای وادار کردن نیروهای اسرائیلی برای عقب‌نشینی از غزه" را جایگزین کند.

این منابع به اسکای‌نیوز اعلام کردند که میانجیگر قطری به حماس "به جای یک ماه و نیم، چهار ماه آتش‌بس" را پیشنهاد داده است.

به گفته این منابع، میانجیگر قطری به حماس متعهد شده که اسرائیل با آزادی حدود ۳ تا ۵ هزار اسیر فلسطینی پیشنهادی حماس موافقت خواهد کرد.

منابع افزودند میانجیگر قطری به حماس "بازگشت آوارگان به مناطق‌شان و ایجاد اردوگاه‌هایی با شرایط بهتر و نیز پمپاژ آب به غزه و فعال‌سازی پمپ‌های فاضلاب" را مطرح کرده‌اند.

بر همین اساس، میانجیگر قطری در عین حال به حماس اعلام کرده که اسرائیل تهدید کرده است در صورت مخالفت حماس با این توافق، حمله به رفح انجام خواهد شد.

پیشتر رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مسئولان این رژیم اعلام کرده بودند که "نمی‌توان با درخواست حماس برای توقف تمام عملیات نظامی در غزه موافقت کرد". طبق این گزارش، حماس خواستار آزادی ۱۵۰۰ اسیر شده که در میان آنها شخصیت‌های بارزی به چشم می‌خورد.

پربیننده ترین خبرها