عراق: آمریکا همه توافق های بغداد و واشنگتن را زیر پا گذاشت

عراق: آمریکا همه توافق های بغداد و واشنگتن را زیر پا گذاشت
پنج‌شنبه 19 بهمن 1402 - 13:08

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز (پنج شنبه) حمله اشغالگران آمریکایی به خودروی گردان حزب الله عراق را نقض آشکار حاکمیت این کشور دانست.

العالم - عراق

تحسین الخفاجی، رئیس ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد حمله پهپادی آمریکا به خودروی "الحشد الشعبی" – که به شهادت فرماندهان آن انجامید – نقض آشکار حاکمیت ملی عراق است و همه توافق های بین دو کشور را زیر پا گذاشته است.

وی افزود: ما آمریکا و ائتلاف بین المللی را مسئول پیامدهای این قبیل تحرکات حساس علیه امنیت و سلامت کشور می دانیم. این قبیل اقدامات همه توافق های صورت گرفته بین دو کشور را نقص می کند.

سرتیپ الخفاجی خاطرنشان کرد که این حمله، تجاوز آشکار و نقض حاکمیت ملی عراق است و عواقبی وخیم برای منطقه دارد.

یک مقام مسئول دیگر عراقی در این ستاد هم گفته است: " پهپادهای آمریکایی با نقض حریم هوایی عراق، خودروی حامل رهبران الحشد الشعبی را در منطقه المشتل در شرق بغداد هدف قرار دادند".

گردان حزب الله هم با صدور بیانیه ای شهادت وسام محمد صابر (ابو باقر الساعدی) را در حمله پهپادهای آمریکایی تأیید کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا دیروز چهارشنبه مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و مسئولیت همه حمله های نظامیان آمریکایی در منطقه را پذیرفت.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز شنبه گذشته سوم فوریه اعلام کرده بود که نظامیان این کشور دست به حملات هوایی در عراق و سوریه زده اند.

سخنگوی رسمی دولت عراق، شهادت 16 تن و مجروح شدن 25 نفر دیگر از نیروهای امنیتی این کشور را در حمله به مواضع امنیتی و نظامی در استان الانبار در غرب عراق تأیید کرد.

پربیننده ترین خبرها