اعتراف بایدن: واکنش اسرائیل در غزه زیاده از حد بوده است

اعتراف بایدن: واکنش اسرائیل در غزه زیاده از حد بوده است
جمعه 20 بهمن 1402 - 06:50

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی بامداد جمعه اعتراف کرد عملیات نظامی اسرائیل در غزه در واکنش به ۷ اکتبر «زیاده از حد» بوده است.

العالم - آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه پاسخ نظامی اسرائیل در غزه به عملیات طوفان‌الاقصی در ۷ اکتبر را مبالغه آمیز و «زیاده از حد» توصیف کرد.

بایدن در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «همان‌طور که می‌دانید نظر من این است که نحوه پاسخ [اسرائیل] در غزه زیاده از حد بوده است.»

در بیش از چهار ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده است. نزدیک به ۲۸ هزار فلسطینی در این جنگ به شهادت رسیده و ده‌ها هزار نفر زخمی شده‌اند. حدود ۸۰ درصد جمعیت این باریکه نیز آواره شده‌اند.

جو بایدن بامداد جمعه همچنین مدعی شد آمریکا در حال تلاش سخت برای حصول توافق آتش‌بس بین حماس و اسرائیل است.

او مدعی شد که با قطری‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه در تماس بوده است. او گفت: «مردم در غزه به شدت نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.»

بایدن مدعی شد که با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل صحبت کرده و او را برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه تحت فشار قرار داده است.

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی مطرح شده که فشارهای عمومی روی او برای تلاش جهت ایجاد آتش‌بس در غزه شدت گرفته و او به ویژه، از تبعات این فشارها به ویژه بر سبد رأی خود در میان حامیان حزب دموکرات آگاه است.

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا که چند وقت پیش انجام شد نشان داد جنگ در غزه ممکن است در انتخابات آمریکا بر سبد رأی جو بایدن اثر منفی بیشتری به جای بگذارد تا اصلی‌ترین رقیب احتمالی او، «دونالد ترامپ.»

این نظرسنجی که به صورت مشترک وسط پایگاه «یوگاو» و روزنامه اکونومیست انجام شده نشان داد ۵۱ درصد از رأی‌دهندگان به بایدن در سال ۲۰۲۰ اقدامات اسرائیل را نسل‌کشی دانسته‌اند در حالی که این رقم برای رأی‌دهندگان به ترامپ تنها ۱۲ درصد بوده.

همچنین ۲۰ درصد از کسانی که به بایدن رأی داده‌اند می‌گویند اقدامات اسرائیل مصداق نسل‌کشی نیست در حالی که این رقم برای رأی‌دهندگان به ترامپ ۶۷ درصد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها