گزارش العالم از مخالفت رژیم صهیونیستی با همه ملاحظات حماس درباره تبادل اسرا+ ویدیو

شنبه 21 بهمن 1402 - 18:40

رژیم صهیونیستی به طرف های میانجی اعلام کرده که ضمن نپذیرفتن اغلب شرایط و نقطه نظرهای حماس، برای ازسرگیری مذاکرات براساس طرح پاریس برای آتش بس، آمادگی دارد.

العالم-فلسطین

خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس اشغالی گزارش داد: تل آویو پاسخ به پیشنهاد حماس درباره تبادل اسرا را تقدیم قطر، مصر و آمریکا کرده است.

بنابر این گزارش، رژیم اسرائیل از طریق واسطه ها مخالفت خود را با پیشنهاد حماس در خصوص تبادل اسرا اعلام کرده است.

همچنین این رژیم خواسته های مقاومت فلسطین درباره مسجد الاقصی و وضعیت اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی را نپذیرفته و تاکید کرده است که این امور به توافق کنونی هیچ ربطی ندارد.

علاوه براین اسرائیل گفت وگو درباره ی لغو محاصره ی غزه در چارچوب مذاکرات مربوط به تبادل اسرا را نیز رد کرده و با عقب نشینی نظامیان صهیونیست از نوار غزه و نیز بازگشت آوارگان به مناطق شمالی غزه مخالفت واعلام کرده که تنها آماده است از مراکز شهرهای غزه خارج شود.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، رژیم صهیونیستی با درخواست حماس برای گنجاندن عبارت «به صورت دائم» به بند مربوط به برگزاری مذاکرات غیر مستقیم درباره بازگشت به صلح در نخستین مرحله از توافق نیز مخالف است که همه ی این مخالفت ها به این دلیل است که رژیم صهیونیستی نمی خواهد به پایان دادن به جنگ بعد از اجرای توافق مربوط به تبادل اسرا پایبند باشد.

پربیننده ترین خبرها