هشدار عربستان و حماس به عواقب خطرناک حمله رژیم صهیونیستی به رفح

هشدار عربستان و حماس به عواقب خطرناک حمله رژیم صهیونیستی به رفح
شنبه 21 بهمن 1402 - 17:48

عربستان سعودی و جنبش حماس امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌های جداگانه نسبت به عواقب خطرناک حمله و بمباران شهر رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه ای نسبت به عواقب بسیار خطرناک حمله و هدف قرار دادن شهر رفح در نوار غزه که آخرین پناهگاه صدها هزار غیرنظامی فلسطینی است که به دلیل حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به فرار به آنجا شده‌اند، هشدار داد.

ریاض در این بیانیه ضمن محکومیت شدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و کوچاندن اجباری ساکنان غزه، مخالفت قاطعانه خود را با این هدف رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

وزارت امور خارجه عربستان در این بیانیه بار دیگر خواستار آتش بس فوری در نوار غزه شد و تشکیل فوری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای جلوگیری از ایجاد یک فاجعه انسانی قریب‌الوقوع توسط رژیم صهیونیستی را ضروری دانست و تاکید کرد که مسوولیت حمایت از رژیم در نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی متوجه این سازمان است.

حماس: شورای امنیت سازمان ملل اقدام فوری انجام دهد

در این پیوند، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه ای با اشاره به اظهارات ستیزه جویانه رهبران رژیم اشغالگر مبنی بر اینکه قصد دارند حملات وحشیانه مداوم خود را علیه نوار غزه به شهر رفح که مملو از آوارگان فلسطینی است، گسترش دهند، افزود: ما نسبت به خطر ارتکاب جنایت نسل کشی گسترده و هولناک توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در شهر رفح که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار شهروند آواره فلسطینی را در خود جای داده است و این آوارگان در نتیجه حملات مستمر و جنایات تروریستی وحشیانه اشغالگران صهیونیست در شرایط بد انسانی زندگی می کنند، هشدار می دهیم.

حماس افزود که موضع دولت آمریکا مبنی بر عدم حمایت از حمله به رفح، مسوولیت کامل حقوقی و سیاسی واشنگتن را در قبال عواقب این تجاوز و قتل عام کودکان، زنان و غیرنظامیان بی‌دفاع، تجهیز رژیم اشغالگر و نیز حمایت مسلحانه آشکار از صهیونیست‌ها سلب نمی‌کند.

حماس از اتحادیه کشورهای عربی، سازمان همکاری اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل خواست که برای جلوگیری از نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل و رهبران نئونازی آن در شهر رفح که با هدف کوچاندن فلسطینیان انجام می شود، اقدامی فوری و جدی انجام دهند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در این بیانیه تاکید کرد که مقاومت، فداکاری و پایبندی فلسطینیان به سرزمینشان، اهداف رژیم اشغالگر صهیونیستی را خنثی کرده است.

پیشتر «فیلیپ لازارینی» مدیرکل آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در کنفرانس خبری که در قدس برگزار شد، نسبت به هر گونه عملیات نظامی بزرگ توسط رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داده بود.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داده بود که ارتش رژیم صهیونیستی گسترش عملیات نظامی به شهر رفح را تایید کرده است.

«صندوق کودکان سازمان ملل متحد» (یونیسف) هم در بیانیه‌ای از احتمال عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح ابراز نگرانی کرد.

یونیسف از طرف‌های درگیر خواسته که فوری از تشدید تنش نظامی در استان رفح، جایی که بیش از ۶۰۰ هزار کودک و خانواده‌هایشان آواره شده‌اند، دست بکشند.

یونیسف افزوده است: با تشدید جنگ در رفح، هزاران نفر دیگر ممکن است در اثر خشونت یا فقدان خدمات اولیه و اختلال بیشتر در کمک‌های بشردوستانه جان خود را از دست بدهند.

«اسپن بارت اید» وزیر خارجه نروژ نیز پیشتر با تاکید بر اینکه هر گونه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح، اوضاع فاجعه‌بار کنونی را بدتر خواهد کرد، نسبت به نتایج مرگبار حمله به این شهر هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه مردم رفح جایی برای اینکه از این مکان به آنجا نقل مکان کنند، ندارند، افزود که رژیم اسرائیل را به شدت از پیشروی به سمت رفح بر حذر می‌داریم و نگرانیم در آنجا حمام خون به راه افتد.

در همین حال، «ملانی جولی» وزیر خارجه کانادا نیز با اظهار نگرانی عمیق خود نسبت به احتمال حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح، از رژیم اسرائیل به دلیل دستور تخلیه این شهر انتقاد کرد.

وی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: اتاوا از گزارش‌های مربوط به دستور تخلیه رفح عمیقاً نگران است.

به گزارش ایرنا،‌ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر داد.

پربیننده ترین خبرها