ارمنستان: تحدید مرز با جمهوری آذربایجان باید بر اساس نقشه‌های دوران شوروی باشد

ارمنستان: تحدید مرز با جمهوری آذربایجان باید بر اساس نقشه‌های دوران شوروی باشد
شنبه 21 بهمن 1402 - 22:33

وزیر خارجه جمهوری ارمنستان روز شنبه در دیدار با همتای فرانسوی خود اظهار داشت که نسبت به موضوع تمامیت ارضی این کشور جدی است.

العالم - آسیا

«آرارات میرزویان»، وزیر امور خارجه ارمنستان روز شنبه در دیدار با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود در شهر «پاریس» گفت:«ارمنستان همچنان بر اصول تمامیت ارضی و نقض ناپذیری مرزها در مذاکرات با جمهوری آذربایجان پافشاری می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری «پان آرمنیین» وزیر خارجه ارمنستان اظهار داشت که روند تحدید مرز با جمهوری آذربایجان باید بر اساس اعلامیه آلماآتا و قانونی‌ترین نقشه‌های دوران شوروی انجام و باید از شفافیت در این روند اطمینان حاصل شود.

بر اساس این گزارش، ارمنستان قراردادهایی را برای خرید سه سامانه راداری «گراند مستر ۲۰۰»، دوربین دید در شب با بخش تسلیحاتی فرانسه امضا کرده است.

ارتش ارمنستان پس از شکست در جنگ دوم قره باغ شکست از ارتش جمهوری آذربایجان در پی تقویت نیروهای خود برآمده‌ است.

این کشور برای تقویت سامانه پدافندی موشکی خود قراردادی با فرانسه برای خرید سامانه موشکی برد کوتاه «میسترال» امضا کرده است. این سامانه موشکی ویژه هدف گیری اهداف در برد کوتاه است.

میرزویان همچنین گفت که ارمنستان از توجه و تلاش ویژه فرانسه برای غلبه بر چالش‌ها و تهدیدات امنیتی در منطقه بسیار قدردانی می‌کند.

به گزارش فارس، چندی قبل نشست تعیین حدود مرزی بین این دو کشور همسایه در ارمنستان برگزارشد، اما جزئیات آن رسانه‌ای نشد.

«نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان به تازگی اظهار داشته که باکو و ایروان خواستار تضمین‌های متقابل هستند و به وضوح نشان می‌دهند که هیچ کدام ادعای ارضی علیه همدیگر ندارند.

پاشینیان گفت: «ما به دنبال تضمین‌های متقابل افزون‌تر از جمهوری آذربایجان هستیم و آنها نیز همین را از ما می‌خواهند تا اطمینان حاصل شود که اختلافات ارضی بین ما وجود ندارد.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها