پیام تبریک سران کشورهای جهان به رئیس‌جمهور به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

پیام تبریک سران کشورهای جهان به رئیس‌جمهور به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 13:34

سران و مقامات کشورهای دیگر ازجمله قطر، بلاروس، قزاقستان و جمهوری آذربایجان و عربستان سعودی و پاکستان با ارسال پیام‌هایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رئیس جمهور کشورمان تبریک گفتند.

العالم - ایران

به گزارش العالم، در ادامه دریافت پیام‌های تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، «قاسم جومارت‌توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان در پیامی به «آیت‌الله ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دولت و مردم شریف ایران تبریک گفت.

وی با بیان‌اینکه ایران با داشتن پایه های سیاسی قابل اعتماد و اقتصادی باثبات، یکی از اعضای معتبر جامعه جهانی محسوب می‌شود، گفت: آرزو می‌کنم ایران با وحدت و انسجام ملی به اهداف و مقاصد عالی دست یابد.

جومارت‌توکایف خاطرنشان کرد: تهران یکی از شرکای‌کلیدی ما در منطقه خزر است.

جومارت‌توکایف اذعان داشت: من معتقدم که پیوندهای سنتی دوستی و گفت‌وگوی سیاسی همچنان به عنوان پایه‌ای محکم برای تقویت همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه دو کشور مفید خواهد بود.

این مقام عالی قزاقستانی در بخش پایانی پیامش برای دولت و ملت دوست ایران آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

تبریک رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان به رئیسی

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیام تبریک به همتای ایرانی خود در چهل و پنجمین جشن انقلاب اسلامی ایران، تعامل دو کشور را در سطح رضایت‌بخشی دانست.

«از طرف خودم و مردم (جمهوری) آذربایجان، به شما و تمام ملت به مناسبت جشن ملی جمهوری اسلامی ایران-روز پیروزی انقلاب اسلامی- را تبریک می‌گویم» این بخشی از پیام رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان الهام علی‌اف به رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

علی‌اف در نامه‌ای با تأکید بر روابط دوستانه تهران و باکو تصریح کرد «ارزش‌های معنوی مشترک بین مردمان ما اساس خوبی برای توسعه روابط و همکاری‌های بین دولت‌های (جمهوری) آذربایجان و ایران است».

تبریک امیر قطر به رئیس‌جمهور ایران

امیر قطر در پیامی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رئیس جمهور ایران تبریک گفت.

شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر امروز (یکشنبه) در پیامی به سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

همچنین شیخ عبدالله بن حمد آل‌ثانی، معاون امیر قطر در پیامی جداگانه به رئیس جمهور ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

شیخ محمد بن عبدالرحمن، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در پیامی جداگانه به ابراهیم رئیسی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

تبریک رئیس‌جمهور بلاروس به آیت الله رئیسی

رئیس‌جمهور بلاروس در پیام تبریک جشن انقلاب ایران به رئیس‌جمهور ایران، از تصمیم مینسک برای گسترش همکاری راهبردی با تهران خبر داد.

در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رئیس‌جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو امروز (یکشنبه) در پیام تبریک به رئیس‌جمهور ایران سیدابراهیم رئیسی تأکید کرد که بلاروس به دنبال مشارکت راهبردی با ایران است.

خبرگزاری «بلتا» گزارش کرد، وی در پیام خود تصریح کرد: «در دوره گذشته، مردم ایران بر حق حرکت در مسیر توسعه که به طور مستقل انتخاب کردند، تأکید داشته‌اند».

وی تأکید کرد که بلاروس و ایران بر اساس اصول احترام و درک متقابل، به طور سیستماتیک همکاری‌های سودمند دوجانبه را گسترش داده و به طور هماهنگ در مجامع چندجانبه همکاری می‌کنند.

لوکاشنکو با استقبال از عضویت ایران در شانگهای گفت «ما از مشارکت کامل کشور شما در سازمان همکاری شانگهای و بریکس حمایت می‌کنیم. انتظار دارم که تماس‌ها بین مینسک و تهران در این بسترهای بین‌المللی به تلاش‌های ما برای برقراری همکاری راهبردی کمک کند».

رئیس‌جمهور بلاروس از میهمان‌نوازی‌ ایران در برابر هیأت بلاروسی که مارس ۲۰۲۳ به ایران سفر کرده‌ بودند، قدردانی کرد و گفت: «متقاعد شده‌ام که تمامی توافقاتی که در جریان این سفر حاصل شد، به طرز مؤثری اجرا شود».

لوکاشنکو در پایان از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به بلاروس دعوت کرد و گفت: «من از این فرصت استفاده می‌کنم و بار دیگر از شما برای بازدید از بلاروس در یک زمان مناسب برای گفت‌وگو در مورد زمینه‌های نویدبخش همکاری دعوت کنم».

به گزارش العالم، پیش از این سران و مقامات ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، کرواسی، چین، اتیوپی، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان با ارسال پیام‌هایی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفتند.

تبریک پاکستان به دولت و ملت ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

وزارت خارجه پاکستان در صفحه مجازی خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق)، به مناسبت جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عکسی از پرچم‌های دو کشور و میدان آزادی تهران منتشر کرد.

در پیام وزارت خارجه پاکستان آمده است که «به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران، ما صمیمانه‌ترین تبریکات خودمان را به مردم و دولت ایران ابراز می‌کنیم».

پیام تبریک سران عربستان به رئیس جمهور

«ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود در پیامی فرارسیدن این روز ملی را به جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران اسلامی تبریک گفته و صمیمانه برای ایشان، دولت و ملت برادر آرزوی سلامتی و شادکامی کرد»، این گزارش خبرگزاری واس از پیام شاه سعودی است.

خبرگزاری رسمی دولت عربستان در گزارش دیگری نوشت که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و و نخست‌وزیر این کشور هم در پیامی این روز ملی را به آقای رئیسی تبریک گفته و برای دولت و ملت برادر ایران، آرزوی پیشرفت و بهروزی روزافزون کرد.

پیام تبریک رییس شورای عالی سیاسی یمن به آیت الله رئیسی

«مهدی المشاط» رییس شورای عالی سیاسی یمن در پیام خود به آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مواضع ایران در قبال مساله فلسطین و تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر اسراییل قابل تقدیر است.

وی بر تمایل یمن برای متحد کردن تلاش‌ها میان صنعا و تهران در راستای بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه و تضمین خواسته‌های ملت فلسطین تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها