سنتکام: دو شهپاد و سه موشک کروز را در شمال الحدیده هدف قرار دادیم

سنتکام: دو شهپاد و سه موشک کروز را در شمال الحدیده هدف قرار دادیم
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 21:37

فرماندهی مرکزی آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شهپاد و سه موشک کروز را در شمال الحدیده که آماده شلیک به سوی کشتی‌ها در دریای سرخ بوده، هدف قرار داده است.

العالم - آمریکا

فرماندهی مرکزی آمریکا روز شنبه اعلام کرد که دو شهپاد و سه موشک کروز ضد کشتی را در که آماده شلیک به کشتی‌ها در دریای سرخ بودند، در شمال استان الحدیده یمن هدف قرار داده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی اکس اعلام کرد: «روز 10 نوامبر، بین ساعت 4 الی 5 عصر (به وقت صنعاء) این فرماندهی حمله‌ای در چارچوب دفاع از خود به دو شهپاد و سه موشک کروز ضد کشتی را در شمال الحدیده هدف قرار داده است. این تجهیزات آماده شلیک به سوی کشتی‌ها در دریای سرخ بوده‌اند».

در این بیانیه آمده است: «فرماندهی مرکزی آمریکا این شهپادها و موشک‌ها را در مناطق تحت سیطره حوثی‌ها در یمن شناسایی کرده و تصمیم گرفته که آنها تهدید قریب الوقوعی برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه به شمار می‌آیند».

چندی پیش «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به خاک یمن گفت که این تجاوزات باعث نخواهد شد نیروهای مسلح یمن از مأموریت حمایت از مردم غزه دست بردارند.

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها