رئیس شورای اروپا اظهارات ترامپ را محکوم کرد

رئیس شورای اروپا اظهارات ترامپ را محکوم کرد
دوشنبه 23 بهمن 1402 - 04:50

شارل میشل رئیس شورای اروپا اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه به هیچ‌کدام از اعضای ناتو که به تعهدات مالی خود در قبال آن عمل نمی‌کنند، حتی اگر آنها از سوی روسیه هدف حمله واقع شوند کمک نخواهد کرد را محکوم کرد.

العالم-آمریکا

رئیس شورای اروپا با کنایه به اظهارات اخیر ترامپ در خصوص کمک نکردن به اعضای ناتو، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: در حال حاضر هرگونه اظهارات بی‌پروا در مورد امنیت و همبستگی اعضای ناتو، فقط به نفع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تمام خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود درباره اظهارات اخیر ترامپ، تاکید کرد: این قبیل اظهارات، امنیت یا صلح بیشتری را برای جهان به ارمغان نخواهد آورد.

میشل با بیان اینکه اتفاقاً اظهارات ترامپ مهر تائیدی است بر نیاز اتحادیه اروپا به توسعه هرچه بیشتر و دست یافتن به استقلال استراتژیک این اتحادیه، خاطرنشان کرد: اعضای ناتو برای قوی نگه داشتن این ائتلاف نظامی چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری بیشتر در امور دفاعی خود ندارند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ترامپ روز شنبه در جریان سخنرانی خود در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا گفت که در زمان ریاست جمهوری‌ اش هشدار داده بود در صورتی که روسیه به آن دسته از اعضای ناتو که به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند حمله کند، ایالات متحده هیچ مداخله‌ای انجام نخواهد داد.

رئیس جمهور سابق ماه گذشته نیز در جمع حامیان خود در لاس‌وگاس گفته بود: آمریکا تاوان ناتو را می‌دهد و ما منفعت چندانی از آن نمی‌بریم. اگر روزی به کمک آنها نیاز داشته باشیم و فرض بگیریم که به ما حمله شود، تصور نمی‌کنم آنها به کمک ما بیایند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها