حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به کشتی آمریکایی در دریای سرخ

حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به کشتی آمریکایی در دریای سرخ
دوشنبه 23 بهمن 1402 - 13:04

ارتش یمن با صدور بیانیه‌ای از حمله صبح امروز به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ خبر داد.

العالم-یمن

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای دریایی این کشور کشتی آمریکایی استار ایرس را با تعدادی از موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار داده و موشک‌های مذکور با دقت به کشتی اصابت کرده است.

این بیانیه تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن در اجرای تصمیم خود مبنی بر جلوگیری از کشتیرانی اسراییلی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند، تا زمان توقف تجاوز به غزه و رفع محاصره این منطقه مصمم هستند.

نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: نیروهای ما در اجرای عملیات بیشتر در واکنش به جنایت‌های صهیونیست‌ها در حق برادرانمان در غزه و همچنین در واکنش به تجاوز آمریکایی و انگلیسی ضد یمن هرگز تردید نخواهند کرد.

شرکت انگلیسی امبری متخصص در زمینه امنیت کشتیرانی در دنیا ساعاتی پیش از وقوع یک حادثه امنیتی در دریای سرخ خبر داد.

بر اساس گزارش این شرکت، یک کشتی وابسته به یک شرکت یونانی که پرچم جزایر مارشال را به اهتزاز در آورده بود، طی دو حادثه جداگانه در عرض ۲۰ دقیق دو بار هدف حمله موشکی قرار گرفت. این حمله در مقابل سواحل جیبوتی انجام شد.

نیروهای مسلح یمن طی ماه‌های اخیر کشتیرانی در دریای سرخ را به روی کشتی های آمریکایی و انگلیسی و همچنین کشتی هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند، مسدود کرده است. سایر کشتی‌های بین‌المللی به سادگی امکان استفاده از این آبراهه را دارند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها