امیرعبداللهیان در مقصد سوم سفرش به منطقه وارد دوحه شد

امیرعبداللهیان در مقصد سوم سفرش به منطقه وارد دوحه شد
دوشنبه 23 بهمن 1402 - 18:49

حسین امیرعبداللهیان در رأس هیأتی و در مقصد سوم سفرش به منطقه عصر امروز وارد دوحه پایتخت قطر شد.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منطقه سفر کرده در ادامه این سفر و در مقصد سوم آن عصر امروز (دوشنبه) ۲۳ بهمن ماه وارد دوحه پایتخت قطر شد.

وی در قطر قرار است با مقامات عالیرتبه این کشور درباره مناسبات دوجانبه و تحولات فلسطین و آخرین وضعیت جنگ علیه غزه و راه‌های پایان بخشیدن به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت‌وگو کند.

این پنجمین سفر امیرعبداللهیان به دوحه در چهار ماه گذشته و بعد از عملیات طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی به غزه است که همچنان ادامه دارد و بیش از ۲۸ هزار شهید به همراه داشته است. چهارمین سفر وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب ۲۸ آذر ماه انجام شده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این به بیروت و دمشق سفر و با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وزیر امور خارجه ایران در سفرش به دمشق و بیروت اعلام کرد که اگر آمریکا به دنبال آرامش در منطقه است راهکار آن توقف جنایات و نسل‌کشی در غزه و کرانه باختری است. (اینجا بخوانید)

حسین امیرعبداللهیان که در دومین مقصد این سفر و به منظور گفت‌وگو با مقامات سوریه در خصوص موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه‌، ظهر یکشنبه ۲۲ بهمن ماه وارد فرودگاه دمشق شد، در این سفر با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. دیدار با گروه‌های مقاومت فلسطینی در دمشق از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه در سفرش به سوریه بود. وی همچنین در مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرد.

وزیر امور خارجه در مقصد اول این سفر در بیروت نیز ضمن دیدار با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان، نبیه بری رئیس پارلمان و عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه دیدار کرد. دیدار با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین از دیگر برنامه‌های امیرعبداللهیان در سفرش به بیروت بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها