رئیس قوه قضاییه وارد بغداد شد

رئیس قوه قضاییه وارد بغداد شد
سه شنبه 24 بهمن 1402 - 17:03

رئیس قوه قضاییه همراه هیات بلندپایه مقامات قضایی در پاسخ به دعوت رسمی فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق، وارد بغداد شد.

العالم - ایران / سیاسی

از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز سه شنبه در بدو ورود به بغداد مورد استقبال رسمی «قاضی زیون» معاون اول شورای عالی قضایی عراق و سایر مقامات عالی قضایی این کشور قرار گرفت.

رئیس دستگاه قضای جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه، در یادمان محل شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه، «حاج ابومهدی المهندس» و همرزمانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد حضور یافتند و یاد و خاطره این شهیدان عزیز را گرامی داشتند.

سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمان‌شان بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد، در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

رئیس قوه قضاییه در جمع خبرنگاران عراقی و ایرانیِ حاضر در یادمان محل شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهید آنها گفت: این یادمان، نشانه‌ای از جنایت‌های آمریکا و مستکبران امروز عالم است.

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: چه کسانی در جنایتِ به شهادت رساندن شهید سلیمانی و شهید المهندس، دو سردار بزرگ و دو مجاهد اسلام و یاران و همرزمان آنها، نقش داشتند؟ جرم این شهیدان چه بود که اینگونه به شهادت رسیدند و قطعه قطعه شدند؟

محسنی اژه‌ای افزود: سرداران عزیز سلیمانی و المهندس و همراهان و همرزمان آنها برای مبارزه با تروریسم و دفاع از اسلام، کشور و ملت‌های مظلوم به شهادت رسیدند؛ آنها عمر خود را در راه مبارزه با مستکبرین و خدمت به مردم و کشور صرف کردند و امروز نزد خداوند متعال زنده هستند و روزی می‌خورند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: از خداوند بزرگ مسألت داریم به همه ما توفیق دهد که در راه دفاع از اسلام و خدمت به مسلمانان و مقابله با مستکبران خدمت کنیم.

در جریان سفر رئیس قوه قضاییه و مقامات قضایی عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران به عراق، برنامه‌های کاری ویژه‌ای به منظور تقویت هر چه بیشتر مناسبات حقوقی و قضایی ایران و عراق، صورت خواهد پذیرفت.

دیدار با ایرانیان مقیم عراق، مذاکره و رایزنی با مقامات قضایی عراق، پیگیری ویژه اقدامات دستگاه قضایی عراق پیرامون روند رسیدگی به پرونده ترور سرداران محور مقاومت شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی‌ المهندس» و همرزمانشان به دست اشرار آمریکایی در فرودگاه بغداد، تقویت و توسعه همکاری های مشترک قضایی برای مقابله با تروریسم و ملاقات با مقامات سیاسی دولت عراق از جمله «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور و «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر، از جمله برنامه‌های کاری سفر رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به عراق است.

براساس این گزارش، در این سفر، «صارمی» رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه، «رحیمی» وزیر دادگستری، «غریب‌آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین «داودی مازندرانی» رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبداللهی» رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، «سراج» معاون سیاسی دستگاه قضا، «شاهرخیان» معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه، «علی‌بک» مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه و «رشیدی» دادیار دادسرای دیوان‌عالی کشور و مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی، حقوقی و قضایی، رئیس قوه قضاییه را همراهی می‌کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها