شکایت وکلای اردنی از رژیم صهیونیستی

سه شنبه 24 بهمن 1402 - 23:03

کانون وکلای اردن در اقدامی قابل توجه از ارائه گزارشی به دادستانی کل دادگاه کیفری بین المللی برای محاکمه سران و اعضای کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و نسل کشی علیه مردم فلسطین در باریکه غزه خبر داد.

العالم - اردن

محمود التوتنجی، یکی از اعضای کانون وکلای دادگستری به شبکه خبری العالم گفت : «بر اساس وظیفه کانون وکلای اردن در قبال پرونده تک تک افراد شریف ملت فلسطین، اولین اقدام انجام شد و گزارشی به دادستان دیوان کیفری بین‌المللی حاوی اسناد و گواهی‌های متعدد در محکومیت سران رژیم صهیونیستی به خاطر اقدام چندباره و نیت قبلی آنها برای نسل‌کشی برادران ما در غزه ارائه شد.»

این اتحادیه تاکید کرد که مصونیت از مجازات جنایتکار یک فاجعه بزرگ برای جامعه بین المللی، نهادها و قوانین آن خواهد بود. «سکوت» جامعه جهانی به جای آغاز یک تحقیق عادلانه و بی طرفانه و ارجاع مجرمان به مسئولیت کیفری و فرار از مجازات، لکه ی ننگی بر پیشانی تاریخ بشریت خواهد بود.

ولید العدوان، معاون سندیکای وکلای دادگستری به شبکه خبری العالم گفت: «اگر کشوری و در راس همه آنها آمریکا بخواهد از حق وتو استفاده کند، برایش گران تمام خواهد شد و استفاده از حق وتو به همه کشورهای جهان آسیب خواهد زد.»

پربیننده ترین خبرها