جزئیات خرابکاری و انفجار خط لوله گاز در بروجن و استان فارس

چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 09:56

بامداد امروز (چهارشنبه) بر اثر اقدام خرابکارانه و تروریستی در چند منطقه خطوط اصلی گاز در شهرستان بروجن دراستان چهارمحال و بختیاری و خط لوله سراسری گاز در منطقه خرم بید استان فارس انفجار و آتش سوزی صورت گرفت که به دنبال این حادثه عملیات مهار آتش و ایمن‌سازی در منطقه انجام شده‌ است.

العالم ـ ایران

در همین زمینه مدیر مرکز راهبری شبکه گاز اعلام کرد: بخشی از روستاهای استان اصفهان که نزدیک خط لوله گاز شهرستان بروجن بودند در حال حاضر دچار افت فشار و قطعی گاز هستند و مدیریت بحران استان در حال تامین سوخت مایع در این روستاها است.

گازوی همچنین خاطرنشان کرد، عملیات مهار آتش و ایمن‌سازی در منطقه انجام شده‌. انفجار در صفاشهر استان فارس هم در حال مهار شدن است.
آخرین وضعیت شهرستان بروجن در پی انفجار خط اصلی گاز
فرماندار بروجن در استان چهارمحال و بختیاری، آخرین وضعیت شهرستان در پی خرابکاری و انفجار خط اصلی انتقال گاز سراسری را تشریح کرد.

بنابر این گزارش، فتاح کرمی فرماندار بروجن در استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه ساعت ۱:۵٠ بامداد امروز (چهارشنبه) دو خط از چهار خط گاز سراسری دچار آتش سوزی شدند، اظهار کرد: در پی این حادثه، جاده به مدت دو ساعت بسته شد و با استقرار نیروهای امنیتی و فروکش کردن آتش، جاده بازگشایی شد.

وی افزود: اکنون اکیپ‌های تعمیرات و مهندسی شرکت گاز ایران خطوط منطقه ۲ در محل مستقر هستند و تا یک ساعت دیگر عملیات حفاری انجام می‌شود.

کرمی که با ایسنا گفت وگو کرده ادامه داد: امیدواریم ظرف مدت کوتاهی تعمیر خطوط انجام شده و مشکل و خللی در گازرسانی به هموطنان عزیز ایجاد نشود.

فرماندار بروجن با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته است، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از افت گاز آغاز به کار مدارس این شهرستان از ساعت ۹ آغاز خواهند شد.
خرابکاری و انفجار در خط لوله سراسری گاز در منطقه خرم بید استان فارس

در همین زمینه اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در خصوص خرابکاری و انفجار در خط لوله سراسری گاز در منطقه خرم بید این استان خاطرنشان کرد: ساعت ۱ و۳۵ دقیقه بامداد امروز در حوالی منطقه موسوم به تنگ بخش قادرآباد شهرستان خرمبید انفجاری در لوله خط انتقال گاز انجام شده که بررسی های اولیه نشان می دهد که این حادثه خرابکاری بوده است.

سخنگوی شورای تامین استان فارس از آمادگی و حضور تمام دستگاه های مرتبط خبر داد و بیان داشت: بلافاصله پس از دریافت خبر همه عوامل فنی، اجرایی، امدادی، انتظامی و امنیتی وارد عمل شدند و موضوع در شورای تأمین شهرستان خرم بید درحال رصد، پیگیری و تحت کنترل است.

وی خاطرنشان کرد که هیچ نگرانی برای تأمین گاز برای مصارف خانگی و صنعتی وجود ندارد و خدمات رسانی به مردم به صورت عادی در حال انجام است.

قطع مصرف گاز صنایع و ادارات خراسان شمالی

استاندار خراسان‌شمالی گفت: پیرو تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران، گاز صنایع و ادارات استان امروز در راستای پیشگیری از افت فشار گاز قطع شد.

وی افزود: فعالیت شیفت عصر کلیه مدارس استان تعطیل و به صورت مجازی خواهد بود. مصرف گاز کلیه صنایع در استان تا اطلاع ثانوی قطع خواهد بود.

گاز ادارات زنجان و لرستان قطع شد

ستاد مدیریت بحران لرستان اعلام کرد: در پی انفجار شب گذشته در خطوط انتقال گاز، گاز تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و صنایع تا اطلاع بعدی قطع خواهد بود.

شرکت گاز استان زنجان نیز اعلام کرد: گاز ادارات استان زنجان به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی گاز طبیعی در بخش خانگی،‌ قطع و در مصرف صنایع نیز محدودیت‌هایی اعمال شد.

پربیننده ترین خبرها