نظامیان تیپ «گفعاتی» رژیم صهیونیستی: به غزه نمی‌رویم

نظامیان تیپ «گفعاتی» رژیم صهیونیستی: به غزه نمی‌رویم
چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 10:41

شمار زیادی از نظامیان تیپ ویژه «گفعاتی» رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حاضر نیستند برای جنگ به غزه بروند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد که تعدادی از نظامیان تیپ گفعاتی اخیرا حاضر به مشارکت در جنگ غزه نشدند.

این نظامیان صهیونیست تاکید کردند که فرماندهانشان هیچ اهمیتی به اوضاع روانی و جسمانی آن‌ها نمی‌دهند.

اخیرا روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز گزارش داد که ده‌ها نظامی صهیونیست در نوار غزه به بیماری لیشمانیوز پوستی (سالک) مبتلا شدند.

پیش از این نیز روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرنوت» از دچار شدن نظامیان صهیونیست به بیماریهای روحی و روانی و تمایل به خودکشی در بین آنها در اثر جنگ علیه غزه خبر داده بود.

این روزنامه اعلام کرد که بخش توانبخشی ارتش رژیم صهیونیستی برای کمک به نظامیانی که تمایل به خودکشی دارند و از اضطراب جنگ در غزه رنج می برند، تیمی از پرستاران و روانپزشکان را برای کمک به آن ها تشکیل داده است.

به گزارش ایرنا، پیش از این شبکه صهیونیستی «کان» در گزارشی در این رابطه اعتراف کرد که بیش از دو هزار نظامی در جنگ زمینی علیه نوار غزه به دلیل مشکلات روحی و روانی، مجبور به مراجعه به روانپزشک شده‌اند.

بر اساس اعلام این شبکه، این افراد به دلیل دشواری های جنگ در نوار غزه به عنوان آسیب دیده و زخمی، دسته بندی شده و افسران سلامت روانی آنها را مورد مداوا قرار می‌دهند.

خودکشی نظامیان صهیونیست که دچار اختلالات روانی هستند، به یک پدیده شایع تبدیل شده و بارها رسانه های صهیونیستی از خودسوزی، به دار آویختن و شلیک گلوله به خود توسط نیروهای نظامی خبر داده اند.

پربیننده ترین خبرها