آیا جبهه جدیدی از سوریه به روی صهیونیست‌ها گشوده خواهد شد؟

آیا جبهه جدیدی از سوریه به روی صهیونیست‌ها گشوده خواهد شد؟
چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 14:23

منابع محلی در جنوب سوریه خبر دادند حمله‌ای که دیروز (سه‌شنبه) از خاک سوریه مناطقی در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد از بخش غربی استان درعا انجام شد و احتمالا حامل این پیام است که اگر نسل‌کشی و کشتار علیه اهالی نوار غزه متوقف نشود، جبهه جولان باز خواهد شد.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" ، امروز- چهارشنبه- در گزارشی نوشت که "سه فروند موشک هاون از منطقه حوض الیرموک شلیک شد و طبق اطلاعات، به اطراف تل الفرس در جولان اشغالی اصابت کرد".

منابع محلی خاطرنشان کردند شلیک این موشک‌ها "احتمالا به منظور ارسال این پیام تهدیدآمیز به اسرائیل باشد که در صورت عدم توقف جنگ و تخریب بیشتر نوار غزه، جبهه جولان گشوده خواهد شد".

پایگاه خبری سوری "صوت العاصمه" در شبکه اجتماعی "ایکس" (توییتر سابق) نوشت: حمله موشکی از درعا- که در مجاورت جولان اشغالی قرار دارد- به این معناست که " (گروه‌های مقاومت) در سوریه وارد خط رویارویی با اسرائیل شده‌اند".

این پایگاه خبری در عین حال، منبع حمله را به گروه‌های مقاومت در سوریه نسبت داده است.

کارشناسان سیاسی در اشاره به حملات موشکی از خاک سوریه به جولان اشغالی، احتمال می‌دهند که اگر اسرائیل به عملیات نظامی خود علیه مقاومت فلسطین پایان ندهد دامنه جنگ به لبنان و سوریه نیز کشیده خواهد شد.

در همین حال، مدیر مرکز موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر سوریه"- وابسته به معارضان سوری- در گفت‌وگو با روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" ، از آرایش نظامی گروه‌های مقاومت مانند "گروه سوری مقاومت برای آزادسازی جولان"-مرکب از نیروهای دولتی سوریه و نیروهای حزب‌الله لبنان- در مرزهای با جولان و همچنین در حومه غربی دمشق در مرزهای مشترک با لبنان، خبر داد.

این روزنامه سعودی به نقل از برخی منابع خاطرنشان کرده که به دنبال عملیات «طوفان الاقصی» جبهه جنوبی در مرز با جولان اشغالی شاهد وضعیت آماده‌باش نظامی نیروهای ارتش سوریه و آنچه که آن را "نیروهای نیابتی ایران" خوانده و نیروهای حزب‌الله لبنان است تا هرگونه حمله احتمالی اسرائیل به داخل خاک سوریه را دفع کنند.

پربیننده ترین خبرها