رئیس قوه قضاییه در دیدار با نخست‌وزیر عراق:

جهان اسلام باید علیه ماشین جنگی صهیونیست‌ها به پا خیزد

جهان اسلام باید علیه ماشین جنگی صهیونیست‌ها به پا خیزد
چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 17:55

رئیس قوه قضاییه گفت: همه جهان اسلام باید علیه ماشین جنگی صهیونیست‌ها به پا خیزد و ضروری است همه اهرم‌ها را برای توقف کشتار سبعانه و کور صهیونیست‌ها در غزه فعال کنیم.

العالم - ایران

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دومین روز از سفر خود به عراق در دیدار با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق با قدردانی از مواضع مطلوب و قوی دولت و ملت عراق در حمایت از مردم غزه، بر لزوم افزایش فشارهای سیاسی دنیای اسلام به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف کشتار مردم غزه تأکید کرد و افزود: همه جهان اسلام باید علیه ماشین جنگی صهیونیست‌ها به پا خیزد و ضروری است همه اهرم‌ها را برای توقف کشتار سبعانه و کور صهیونیست‌ها در غزه فعال کنیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به مشترکات فراوان دو ملت ایران و عراق و حجم بالای مناسبات و توافقات در حوزه‌های مختلف میان طرفین، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ثبات و امنیت و توسعه در عراق و در زمینه‌های مختلف آماده کمک به این کشور برای غلبه بر مسائل و مشکلات است.

رئیس عدلیه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تحکیم و توسعه روابط با عراق در همه حوزه‌ها است و از هرگونه ابتکار برای افزایش سطح روابط دو طرف، استقبال خواهد کرد.

محسنی اژه‌ای بر ضرورت اجرای کامل توافقات امنیتی میان ایران و عراق و مقابله همه‌جانبه با تروریست‌هایی که از جانب دشمنان دو ملت ایران و عراق برای تهدید و تحدید امنیت دو کشور مأموریت یافته‌اند، تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار از مهمان‌نوازی و اقدامات دولت عراق در رابطه با رفاه و تسهیل امور زُوار اَعتاب مقدسه بویژه در ایام اربعین، قددرانی به عمل آورد.

همچنین در این دیدار، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با اشاره به حمایت اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین، گفت: از حمایت‌های مستمر رهبری و رئیس جمهور ایران از دولت و ملت عراق قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به آمادگی کشور عراق برای توسعه و تقویت روابط با ایران در تمامی زمینه‌ها، به تشریح برخی اقدامات صورت‌گرفته درخصوص پروژه‌های در دست اجرا میان دو کشور پرداخت.

نخست‌وزیر عراق گفت: امنیت ایران، امنیت عراق است و اجازه نمی دهیم اقدامی علیه امنیت ایران از درون عراق انجام شود.

السودانی بر ضرورت افزایش هماهنگی دو کشور ایران و عراق و سایر کشورهای حامی فلسطین در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی و حقوق بشری تاکید کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها