در بیانیه‌ای مشترک؛

کانادا، استرالیا و نیوزیلند خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند

کانادا، استرالیا و نیوزیلند خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند
پنج‌شنبه 26 بهمن 1402 - 12:37

سران کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند برقراری آتش‌بسی فوری در غزه به دلایل انسان‌دوستانه را خواستار شدند.

العالم - اروپا

همزمان با واکنش‌های بین‌المللی در رد حمله نظامیان صهیونیستی علیه منطقه رفح در جنوب غزه، سران دولت‌های کانادا، استرالیا و نیوزلند نیز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: ما به شدت نگران نشانه‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی رژیم اسرائیل برای حمله زمینی به رفح هستیم.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا و کریستوفر لوکسون نخست وزیر نیوزلند از طریق این یادداشت رسمی تاکید کردند: یک آتش‌بس فوری بشردوستانه به فوریت مورد نیاز است.

سران این سه کشور از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند از حمله به رفح خودداری کند، آن‌ها همچنین تصریح کردند که برقراری آتش‌بس باید بر هر دو طرف تاثیرگذار باشد و از حماس خواستند تا گروگان‌های اسرائیلی را آزاد کند.

آن‌ها همچنین یادآوری کردند که دیوان بین‌المللی دادگستری که در حال بررسی پرونده نسل‌کشی اسرائیل توسط آفریقای جنوبی است، از رژیم صهیونیستی خواسته که از غیرنظامیان محافظت و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ارائه کند.

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز به تازگی هشدار داد که حمله به رفح در نوار غزه باعث بروز فاجعه انسانی می‌شود.

نتانیاهو نهم فوریه (۲۰ بهمن) به ارتش دستور داد تا طرحی برای بیرون راندن غیرنظامیان فلسطینی از شهر رفح ارائه دهند.

وی اعلام کرد که حمله‌های گسترده‌ای طی روزهای آتی به رفح انجام خواهد داد. اما در مقابل رزمندگان مقاومت نیز در جبهه‌های مختلف به حمایت خود از ملت مظلوم فلسطین ادامه دادند و خساراتی جبران ناپذیر به نظامیان صهیونیست و ادوات جنگی آن ها وارد کردند.

به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته کشورهای منطقه به ویژه مصر که رفح نزدیک به مرز آن است و همچنین برخی از متحدان تل‌آویو، از جمله انگلیس در مورد حمله‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند.

جنوبی‌ترین شهر غزه به محل زندگی نزدیک به یک میلیون فلسطینی آواره تبدیل شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری، ماه گذشته به رژیم تل‌آویو دستور داد تا تمام اقداماتی را که در اختیار دارد برای جلوگیری از نسل‌کشی نظامیان خود علیه فلسطینیان در غزه، در پرونده ای که آفریقای جنوبی نیز مطرح کرده است، اتخاذ کند.

پربیننده ترین خبرها