نخست وزیر هند معبد بزرگ هندوها در امارات را افتتاح کرد

نخست وزیر هند معبد بزرگ هندوها در امارات را افتتاح کرد
جمعه 27 بهمن 1402 - 20:08

«نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، در سفر دو روزه خود به امارات که از سه‌شنبه گذشته آغاز شد، شامگاه چهارشنبه بزرگترین معبد سنگی سنتی هندوها در خاورمیانه را در ابوظبی افتتاح کرد.

العالم - آسیا

«نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، در سفر دو روزه خود به امارات که از سه‌شنبه گذشته آغاز شد، شامگاه چهارشنبه بزرگترین معبد سنگی سنتی هندوها در خاورمیانه را در ابوظبی افتتاح کرد.

این سومین سفر مودی به امارات در 8 ماه گذشته بود، وی در توئیتی نوشت: «من احساس خوشحالی می‌کنم که بخشی از این لحظه مقدس هستم.»

رسانه‌های هندی سخنرانی ویدیویی مودی را در هنگام افتتاح معبد پخش کردند که در آن وی گفت: «امروز امارات فصل طلایی در تاریخ بشریت نوشته است، این معبد ظرفیت و انرژی جدیدی در روابط بین هند و امارات تزریق خواهد کرد.»

این معبد در منطقه ابومریخه در نزدیک بزرگراهی قرار دارد که ابوظبی را به دبی متصل می‌کند، بنا به گزارش رسانه‌های هندی، مساحت این معبد 55 هزار متر مربع است و بزرگترین معبد هندوست که با سنگ سنتی در خاورمیانه ساخته شده است.

مهاجران هندی در امارات بزرگترین اقلیت خارجی را در این کشور حوزه خلیج فارس تشکیل می‌دهند. روابط بین دو کشور پس از سفر مودی به امارات در سال 2015 میلادی که اولین سفر نخست‌وزیر هند در بیش از 30 سال گذشته است، تقویت شده است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که ده‌ها هزار هندی دیروز به یک استادیوم فوتبال در ابوظبی هجوم آوردند تا مودی را که به دنبال کسب سومین دوره نخست‌وزیری است تشویق کنند، رویترز همچنین افزود که تعداد هندی‌ها در امارات حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر است و امارات یکی از بزرگترین شرکای تجاری هند است.

به نوشته رویترز به نقل از اپوزیسیون هند، از زمانی که مودی در سال 2014 میلادی سمت نخست وزیری را بر عهده گرفت، با به حاشیه راندن مسلمانان هند که 14 درصد از کل جمعیت 1.42 میلیارد نفری را تشکیل می دهند، میزان افراط گرایی مذهبی افزایش یافته است.

این خبرگزاری اشاره کرد که هند و امارات در طول این سفر مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها را امضا کردند، از جمله توافق‌نامه چارچوبی برای توسعه یک کریدور تجاری دریایی و راه‌آهن که از هند از طریق دریای عرب تا امارات و از طریق کشورهای خاورمیانه، از جمله رژیم اسرائیل به اروپا گسترش می‌یابد.

نخست‌وزیر هند پس از امارات در سفر به قطر که اولین سفر در نوع خود در 8 سال گذشته بود وارد دوحه شد و با محمدبن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار کرد.در این دیدار روابط همکاری دو کشور و راه‌های توسعه آن به ویژه در زمینه انرژی، تجارت و سرمایه گذاری بررسی شد.

ـ پایگاه تحلیلی ـ خبری سیاق

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها