حملات مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

حملات مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
جمعه 27 بهمن 1402 - 20:52

رسانه ها از حمله جنگنده‌های آمریکا و انگلیس علیه مناطق «الجبانه» و «الجاح» و «الطائف» در الحدیده واقع در یمن خبر دادند.

العالم - یمن

شبکه المسیره یمن گزارش داد که جنگنده های آمریکایی و انگلیسی دو بار مناطق الجبانه و الجاح در الحدیده یمن و نیز منطقه الطائف در شهر الدریهمی در جنوب استان الحدیده را بمباران کردند.

سنتکام نیز اعلام کرد که یک موشک از خاک یمن به سمت یک کشتی باری انگلیسی در دریای سرخ شلیک شد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز شب گذشته اعلام کرد: نیروی دریایی کشورمان یک عملیات نظامی در دریای سرخ انجام دادند که در آن کشتی انگلیسی «LYCAVITOS» هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، گفت: نیروی دریایی ارتش با استفاده از موشک‌های دریایی مناسب، این کشتی را در خلیج عدن هدف قرار داد و به لطف خدا این حمله دقیق و مستقیم بود.

یحیی سریع ادامه داد: عملیات منحصر بفرد ما علیه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب، در چارچوب حق مشروع پاسخ به تجاوز علیه یمن و حق ما برای دفاع از یمن و ملت آن ادامه دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما بر ادامه عملیات دریایی خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره تاکید می‌کنیم.

آمریکا و انگلیس در ۲ ماه گذشته چندین بار علیه یمن عملیات هوایی انجام داده است و مقامات یمنی تاکید کرده‌اند که این عملیات بی‌اثر و بی فایده بوده است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها