سامانه‌ موشکی ضد بالستیک آرمان و پدافند آذرخش رونمایی شد+ ویدیو و عکس

شنبه 28 بهمن 1402 - 09:46

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دو سامانه‌ پدافند هوایی رونمایی شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر این گزارش، صبح امروز (شنبه) سامانه‌ موشکی برد بلند ضدبالستیک آرمان (شهید آرمان علی‌وردی)و سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست (برد کوتاه) آذرخش با حضور امیر سرتیپ «آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.


سامانه‌های موشکی ضدبالستیک "آرمان" و سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست "آذرخش" به همت متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است.
ویژگی های سامانه پدافند هوایی آرمان

از جمله ویژگی‌های سامانه پدافندی آرمان، کشف اهداف در ۱۸۰ کیلومتری و رهگیری اهداف تا فاصله ۱۶۰ کیلومتری، پوشش ۳۶۰ درجه و درگیری هم‌زمان با ۶ هدف، زمان آماده به جنگ شدن کمتر از ۳ دقیقه، قابلیت درگیری با انواع موشک‌های کروز و پهپادها و قابلیت درگیری با موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد می باشد.
با ورود سامانه‌های جدید به شبکه پدافندی کشور، توانمندی دفاع هوایی جمهوری اسلامی ایران را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.
سامانه پدافند هوایی آرمان در دو نسخه با رادارهای متفاوت ارائه شده که یک مدل از این سامانه دارای رادار پسیو و مدل دیگر با رادار اکتیو ارائه شده است.
موشک‌های بکار رفته در سامانه پدافند هوایی آرمان از نوع صیاد-۳ است که قابلیت مقابله همزمان با ۶ هدف را در فاصله های ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلومتر دارد.
همچنین سامانه آذرخش یک سامانه برد و ارتفاع پست است که همزمان از رادار و سامانه الکترو اپتیکی برای کشف و رهگیری هدف استفاده می‌کند علاوه بر این موشک های سامانه آذرخش از سیکرهای حرارتی هم بهره می برند.

پربیننده ترین خبرها