خسارت ۲۰۰ میلیون دلاری به زیرساخت‌های آموزش عالی غزه

خسارت ۲۰۰ میلیون دلاری به زیرساخت‌های آموزش عالی غزه
شنبه 28 بهمن 1402 - 14:28

یک نهاد حقوق بشر اروپایی از خسارت ۲۰۰ میلیون دلاری رژیم صهیونیستی به بخش آموزش عالی نوار غزه خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری شهاب، دیده بان حقوق بشر اروپای – مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پنج دانشگاه را از ۶ دانشگاه نوار غزه ویران کرده است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای تجاوز رژیم اسراییل به نوار غزه، ۹۶ استاد دانشگاه به شهادت رسیده و ۸۸ هزار دانشجو هم از ادامه تحصیل محروم شده اند.

در این مدت همچنین ۵۵۵ بورسیه تحصیلی دانشجویان فلسطینی در خارج از بین رفته و خسارت و تخریب زیرساخت های آموزش عالی، از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفته است.

این نهاد حقوق بشری پیشتر هم در گزارشی اعلام کرده بود که بیش از ۳۵ هزار نفر در نتیجه تجاوزهای مداوم اشغالگران صهیونیست به نوار غزه، کشته شدند و از مجموع کشته‌ها، ۱۳ هزار نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، جنگ علیه غزه در حالی به یکصد و سی و چهارمین روز خود رسیده که نظامیان صهیونیست همچنان به جنایات خود علیه ملت مظلوم فلسطین با تمرکز بر شهر رفح در جنوب نوار غزه ادامه می دهند و وضعیت در این شهر به قدری فاجعه بار است که بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی بارها نسبت به شرایط اسف بار آن هشدار داده اند.

طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت غزه، بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۲۸ هزار و ۷۷۵ فلسطینی شهید و ۶۸ هزار و ۵۵۲ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

پربیننده ترین خبرها