تکرار ادعاهای ضد ایرانی از سوی گروه ۷

تکرار ادعاهای ضد ایرانی از سوی گروه ۷
يکشنبه 29 بهمن 1402 - 11:57

وزیران امور خارجه گروه ۷ با تکرار ادعای بی اساس حمایت نظامی ایران از روسیه، از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده و بر راه‌حل دیپلماتیک برای حل‌وفصل اختلافات تاکید کردند.

العالم - ایران

به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه ژاپن، آنتونیو تاجانی وزیر امور خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای به نقل از اعضای این گروه ضمن تکرار ادعاهای قبلی خود، پایان یافتن ادعایی حمایت ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین را خواستار شد و از کشورهای دیگر خواست تا از تامین قطعات یا سایر موارد برای برنامه پهپادی ایران جلوگیری کنند.

وزیران امور خارجه گروه هفت در جلسه دیروز (۲۸ بهمن) که به ریاست تاجانی و در مونیخ برگزار شد، با طرح ادعای ارسال سلاح و اقلام مرتبط توسط ایران به حوثی‌های یمن و دیگر بازیگران غیردولتی منطقه، این اقدام را ناقض قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت و عامل افزایش‌دهنده تنش‌ها دانستند.

با وجود اعلام صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران از سوی تهران، اعضای گروه هفت اعلام کردند که «ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای بسازد». این کشورها ضمن بیان این ادعا که «برنامه هسته‌ای (ایران) هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد»، نگرانی عمیق خود نسبت به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را ابراز کردند.

با این حال، سران این کشورهای صنعتی بار دیگر راه‌حل دیپلماتیک را بهترین راه برای رسیدگی به «نگرانی‌های بین‌المللی» دانستند.

پربیننده ترین خبرها