هشدار سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی درباره کشتار جمعی شهروندان غزه+فیلم

يکشنبه 29 بهمن 1402 - 14:43

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی ضمن هشدار درباره فروپاشی توان پذیرش این بیمارستان اعلام کرد جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه مرکزی غزه به منزله کشتار جمعی فلسطینی هاست.

العالم - فلسطین اشغالی

دکتر خلیل الدقران، سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی گفت این بیمارستان تنها بیمارستان باقی مانده در منطقه مرکزی غزه است و از دیروز عصر تا صبح امروز بیش از 50 شهید را پذیرش کرده است.

دکتر الدقران به شبکه خبری العالم گفت رژیم صهیونیستی چندین نقطه را مورد حمله قرار داده است و به همین دلیل آمار شهدا به بیش از 50 نفر رسیده است و تعداد زیادی از آنها هنوز زیر آوار هستند.

وی خاطرنشان کرد که از دیروز عصر تا صبح امروز، بیش از 150 مجروح به این بیمارستان انتقال یافته اند که اغلب زن و کودک و سالخورده هستند که اکثر مجروحان از ناحیه سر و سینه مجروح شده اند.

دکتر الدقران تأکید کرد که بسیاری از مجروحان در صف ورود به اتاق عمل هستند و تعداد زیادی از آنها به دلیل کمبود شدید تجهیزات پزشکی و دارو و سوخت، جان خود را از دست داده اند.

وی گفت این بیمارستان با یک فاجعه رو به روست و تعداد مجروحان چهار برابر تخت هاست لذا مجبور شده ایم برخی از آنها را در محوطه و راهروی بیمارستان بستری کنیم.

وی با هشدار درباره ادامه این وضعیت، تأکید کرد که این بیمارستان به دلیل کمبود امکانات، ناچار خواهد شد اغلب شهدا را در گورهای دسته جمعی دفن کند.

این پزشک با انتقاد از حمله به غیر نظامیان در استان الوسطی در غزه تصریح کرد که حمله به آنها به این روش، کشتار جمعی است.

وی تأکید کرد که راه های ارتباطی بین شهروندان و آمبولانس ها در غزه قطع شده است و همین امر باعث شده است که مجروحان زیر آوار و در محل حادثه از شدت خونریزی جان خود را از دست بدهند.

پربیننده ترین خبرها