مسئولان امنیتی رژیم اشغالگر: بازداشت السنوار دشوار است

مسئولان امنیتی رژیم اشغالگر: بازداشت السنوار دشوار است
دوشنبه 30 بهمن 1402 - 22:46

مسئولان امنیتی در تل‌آویو اظهار داشتند: رهبر جنبش حماس در نوار غزه مهارت فوق‌العاده‌ای در پنهان کردن خود دارد به‌ویژه اینکه او در زندان‌های اسرائیلی و سلول انفرادی تجربیات زیادی کسب کرده به همین دلیل دستگیری او دشوار است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، در حالی‌که جنگ غزه وارد پنجمین ماه شده، رژیم صهیونیستی هیچ‌یک از اهداف ادعایی خود از جمله ترور رهبران مقاومت را محقق نکرده است. در توجیه این ناکامی، مسئولان امنیتی این رژیم می‌گویند تجربه "یحیی السنوار" رهبر حماس در نوار غزه، به عنوان یک زندانی امنیتی سابق که سال‌های زیادی را در زندان‌های اسرائیلی به‌سر برده، به او کمک کرده است که خود را از انظار و از تیررس(این رژیم) دور نگه‌دارد.

یک مسئول امنیتی صهیونیست با تأکید بر اینکه نیروهای اسرائیلی نتوانسته‌اند تحرکات السنوار را رصد کنند، نقش او را در به بن‌بست رسیدن مذاکرات برای آزادی گروگان‌های صهیونیستی برجسته کرد.

او به پایگاه عبری‌زبان "والا" گفت که السنوار می‌داند امکان دسترسی نیروهای اشغالگر به او دشوار است همچنانکه السنوار از حدود چند هفته پیش تماس‌ها و مکالماتش را با هم‌رزمانش کمتر کرده است.

یک منبع امنیتی دیگر نیز گفت که با تحلیل و آنالیز کردن وضعیت روانی السنوار می‌توان گفت که او عادت دارد مدتی طولانی را در یک مکان شلوغ و زیرزمینی به‌سر ببرد به‌ویژه که او سال‌های زیادی را در زندان‌های اسرائیلی از جمله در سلول انفرادی محبوس بود.

یحیی السنوار بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۱ (بیش از ۲۲ سال) در زندان‌های رژیم صهیونیستی بود. او در زندان زبان عبری یاد گرفت.

پربیننده ترین خبرها